Електронні трудові книжки в Україні

Починаючи з 2021 року в Україні офіційно діють електронні трудові книжки. У Пенсійному фонді рекомендують зберегти свій стаж шляхом відцифрування документів про трудову діяльність на вебпорталі ПФУ.

Читайте також: Фонд Баффета скоротив свою частку в Apple: що про це заявив сам мільярдер

Однак, перед її відцифруванням, необхідно провести аудит своєї трудової книжки.

Таким чином, слід оглянути першу сторінку та перевірити наявність:

  • прізвища, ім’я та по батькові, дати народження власника трудової книжки;
  • підпис власника трудової книжки, яким він завірив правильність внесених даних;
  • підпис особи, відповідальної за видачу трудових книжок;
  • печатки закладу, де трудову заповнили вперше.

Які ще важливі нюанси потрібно знати

  • Якщо виявлено неточності у прізвищі, ім'я, по батькові або даті народження у власника документа, зміни можна внести за місцем останньої роботи за допомогою відповідних документів. Якщо ці документи відсутні, корекції можуть бути здійснені шляхом судового втручання.
  • Також необхідно перевірити всі записи про місця роботи. У випадку виявлення помилок, вони повинні бути виправлені на підприємстві, яке робило ці записи. Якщо таке підприємство ліквідоване, відповідний запис робить правонаступник, а у випадку його відсутності – варто звернутися до архіву.
  • Після того, як дані з паперового носія відцифровані та підтвердженні, електронний документ має повноправну силу. Надалі власник трудової книжки може вести виключно онлайн-записи, або ж, за бажанням, дублювати їх у фізичний носій.