За словами коуча з лідерства Марка Мерфі, високоамбітні працівники швидше хотіли б мали керівника, який кидає їм виклик і штовхає до розвитку. Натомість люди, які страждають від інтенсивного вигорання, часто віддають перевагу дисциплінованому, спокійному та методичному лідеру.

Читайте також Це до біса складна ситуація, – Ілон Маск про управління Tesla

Тому найкращим підходом буде той, який відповідає потребам ваших підлеглих. І для цього потрібно визначити, чого вони очікують від свого керівника.

Стилі керівництва

Команда навчальної платформи LeadershipIQ, яку заснував Марк Мерфі, провела онлайн-опитування приблизно мільйона людей і виявили, що існує 4 основних стилі керівництва.

  • Дипломати

Такі керівники, як правило добрі, соціальні та доброзичливі, і часто мають глибокі особисті зв'язки зі своїми працівниками. Вони є соціальним клеєм і приналежністю, що утримує групи разом.

  • Стюарди

Ці лідери цінують правила, процеси та співпрацю. Вони вірять, що ланцюг настільки міцний, наскільки найслабша його ланка. Тому стюарди рухаються зі швидкістю, яку дозволяє весь ланцюг.

  • Прагматики

Прагматики мають високі стандарти і розраховують, що їхні співробітники відповідатимуть цим вимогам. Вони рухомі, конкурентоспроможні і на передній план ставлять досягнення своїх цілей. Прагматики також працелюбні і часто їм подобається долати перешкоди.

  • Ідеалісти

Такі керівники хочуть вчитися і рости, та бажають, щоб усі інші робили те саме. Вони відкриті і цінують творчі здібності як свої, так і підлеглих.

Як обрати правильний стиль керівництва

Щоб зрозуміти, який стиль керівництва підходить саме для вашого колективу, Мерфі радить задати кожному працівнику одне просте питання. І сформулювати його потрібно приблизно так:

Одна з моїх цілей – поліпшити свій підхід до лідерства. Тому, що б я міг/могла зробити по-іншому, щоб стати кращим керівником конкретно для вас?

Коуч з лідерства каже, що у такий простий сценарій вкладено багато змісту.

  • По-перше, так ви запевните своїх підлеглих, що будете реагувати конструктивно, незалежно від того, що вони скажуть. А кожна відповідь, навіть критична, є корисною для вас.
  • По-друге, ви просите їх назвати лише одну річ, яку ви могли б зробити інакше. Якщо задати більш широке питання або попросити цілий список змін, то середньостатистичному співробітникові буде набагато складніше відповісти на це. Це викличе у них стрес і різко знизить шанси отримати значущий зворотний зв'язок.

Цікаво "Нуль перешкод": історія наймолодшого мільярдера Індії

Якщо ваші співробітники скажуть вам, що хочуть мати більше викликів у своїй роботі, це означатиме, що їм підходить прагматичний стиль керівництва. Якщо вони потребують, щоб ви краще розуміли їхні особисті потреби та мотиватори, то, мабуть, вам треба стати дипломатом. Потреба у послідовності та передбачуваності, вимагає від вас стилю керівництва стюарда. І якщо працівники хочуть мати можливість рости та розвиватися, то вам слід застосувати ідеалістичний підхід.