Про це йдеться в статті Катерини Петренко для 24 каналу: Нові правила паркування: що зміниться та до чого призведе реформа?
Фіксуючі техзасоби мають бути сертифіковані і перевірені. А сертифікувати їх можна лише на основі держстандарту. Старий держстандарт вже не діє, а новий ще не діє. Ясно, що 27 вересня ще ніц не запрацює, а от через місяць – вкінці жовтня закон почне діяти на практиці, – вважає юрист.
Новацією є й те, що тепер штрафуватимуть не водіїв, а власників машин. Але закон передбачає випадки, коли водії, за якими зареєстрований транспортний засіб, можуть уникнути відповідальності.
По-перше, якщо вашу машину просто вкрали й припаркували не там, де потрібно. По-друге, якщо ваше авто – не ваше, себто якщо власник передав право керування автомобілем іншому в законний спосіб.
Читайте також: В Україні водіям можуть дозволити не мати при собі "прав": законопроект
Караваєв вважає, що власники авто масово подаватимуть до суду.
Якщо я – власник авто і довірив комусь керування, а штраф виписують не на водія, який порушив, а на мене... Звісно, я заперечуватиму! Тому ми отримаємо велику судову практику з цього питання. Безсумнівно, люди звертатимуться до суду. Підстави дає конституція, у якій чітко сказано, що в нас юридична відповідальність має індивідуальний характер, – коментує експерт.
Нагадаємо, 27 вересня набрав чинності закон №5364 про реформи у сфері паркування автомобілів. Сума штрафів за порушення правил зупинки і стоянки суттєво не зросте, проте добряче зміниться механізм притягнення до відповідальності. Зокрема, тепер вас можуть визнати правопорушником автоматично, а ваша присутність – зовсім не обов'язкова.