На заміну "Беркуту" та "Іскрі" розробники пропонують більш точний пристрій – "Амата".

"Він дуже вузьким променем виділяє одну машину з усієї кількості автомобілів, які їдуть по дорозі і міряє швидкість тільки цієї машини, тобто він для гаішників у місті дуже незамінима річ", - каже представник компанії розробника Валентин Ущенко.

Модернізували виробники вимірювальної техніки і всім відомий "Візир". Тепер він може працювати і в автономному режимі. Проте найбільш незалежною від людського впливу є чергова російська новинка під назвою "АРЕНА", кажуть розробники. Всі зафіксовані порушення, які записуються на жорсткий диск приладу, мають цифровий номер, а збережені фото від втручання оберігає спеціальна програма. До того ж, у використанні прилад не надто вибагливий.

"Ми поставили блок, від’їхали на кілометр-півтора і повністю в автоматичному режимі, я не до чого не торкаюся, тобто він видає фотографію з розпізнаним номером і із швидкістю порушника, тобто в кадрі один автомобіль. Немає такого, що в кадрі буває два-три автомобілі і потім водії говорять, що звідки ми знаємо, що це наша швидкість, а коли в кадрі один номер і одна машина - то таких питань не виникає взагалі", - каже розробник "Арени" Ілля Волошин.

Всі прилади сертифіковані і внесені до реєстру засобів вимірювальної техніки, кажуть представники фірми-виробника, то ж даішники їх можуть використовувати у своїй роботі. Натомість у Державтоінспекції купувати новинки не поспішають. Наразі кажуть вистачає і того що є, а це понад 380 візирів та кілька сотень інших приладів для вимірювання швидкості.

"У будь-якому разі на сьогоднішній день інспектор Державтоінспекції, використовуючи той чи інший прилад для фіксації порушень правил дорожнього руху, зобов’язаний у разі фіксування порушення зупинити обов’язково водія, скласти адміністративний протокол на порушника правил дорожнього руху", каже начальник відділу зв'язків з громадськістю Департаменту ДАІ Євген Кравець.

"Я думаю, що ДАІ не зацікавлене щоб всі порушення були зафіксовані і відправлені порушникам, оскільки знову таки, якщо ми почнемо фіксувати всі машини, то сюди потраплять і депутати, прокурори, судді які почнуть дуже сильно там обурюватися і ДАІ не хоче конфліктувати і звичайно вони не зацікавлені. Я думаю, що якщо навіть такі прилади і будуть, то їх видаватимуть тим інспекторам, які завинили, щоб стояли цілий день не заробити ні копійки і лише виписувати штрафи", - каже представник громадської організації "Дорожній контроль" Олександр Шапошніков.

У Державтоінспекції запевняють - автоматизований контроль за рухом необхідний, проте він не на часі. Мовляв, і грошей немає, та й вітчизняні водії, після скандалів з "Візиром", до нововведень ще не готові.