На борту Costa Concordia перебували більше 4000 людей, серед них — 45 українців, які до слова, не постраждали. Внаслідок інциденту загинуло 32 пасажири. Ключовою причиною катастрофи став людський фактор.

Точніше — абсурдна примха капітана судна Франческо Скеттіно відхилитися від курсу аби привітати свого друга. Усвідомивши, що трапилось, капітан не спішив посилати сигнал біди, занадто пізно почав евакуацію і проявив неабияку хоробрість, покинувши судно одним із перших.

Команді не вдалося запобігти паніці і спокійно організувати евакуацію. Кому пощастило — вмістилися в рятувальні човни, дехто добирався до берега вплав, когось витягували рятувальники. Місцеві жителі допомагали постраждалим чим могли — їжею, одягом. Увесь світ спостерігав за рятувальною операцією.

Costa Concordia входив до 10 найбільших лайнерів на планеті: 15 палуб, 5 ресторанів, казино, 4 басейни, дворівневий фітнес-центр, 1,5 тисячі комфортабельних кают. На його борту знаходилось близько 6 тисяч витворів мистецтва, зокрема рідкісна колекція японських гравюр 18-19 століття, чимало антикваріату.

Після завершення рятувальних робіт постало запитання — що робити із кораблем. 114 тонн вартістю у мільярд доларів довго не давали спокою мешканцям Джильо. Лише у вересні 2013-го судно таки підняли і поставили у вертикальне положення.

Операція з підйому лайнера стала найдорожчою в історії і зрівнялася з вартістю самого судна. Тим часом суд над головним фігурантом справи капітаном Скеттіно досі триває. Йому загрожує 20 років ув’язнення.