Історія успіху Джеффа Безоса сповнена несподіваних поворотів та змоги перетворювати їх на шанси, інформує 24 Канал. За свої 59 років мультимільярдер та засновник Amazon вже встиг прославитись на весь світ, злітати у космос, а ще – викупити одну з найавторитетніших газет США Washington Post та стати найбагатшою людиною світу у 2018 – 2021 роках за версією агентства Bloomberg.

Читайте також Стен Лі – людина, яка отримала шанс створити культові комікси Marvel

А як Джеффу Безосу вдалось стати одним із найвпливовіших людей світу – 24 Канал розповідає у спецпроєкті за підтримки Slots City.

Жага до експериментів – перший крок до успіху Безоса

З дитинства Джеффа Безоса цікавили винаходи і техніка. Хлопець сам майстрував всілякі пристрої і проводив експерименти в гаражі батьків. Рідні були не проти, ба більше, вони заохочували допитливого Джеффа та сприяли його вступу до наукового клубу, де той міг займатись науковими дослідженнями.

З часом це захоплення тільки посилилось. Тому Джефф Безос вирішив схопити свій шанс і вступити до Принстонського університету, щоб вивчати електротехніку та комп'ютерні науки. Вже тоді він розумів, що за технологіями – майбутнє.

Джефф Безос змалку шукав шанс зробити своє захоплення технікою справою всього життя / Фото Getty Images

Після здобуття вищої освіти майбутній мільярдер встиг попрацювати за спеціальністю на Волл-стріт, а згодом навіть стати віце-президентом компанії D.E. Shaw & Co, яка спеціалізувалася на розробці комп'ютерних алгоритмів.

Здавалось би, Джефф Безос ще тоді підкорив неабиякі висоти. Та креативному бізнесмену цих результатів було мало: він шукав шансу досягнути більшого й створити власну справу, яка б надихала весь світ.

Як Джефф Безос створив Amazon

На початку 1990-их Джефф Безос почав усвідомлювати величезний потенціал інтернету. Шанси на створення успішного онлайн-магазину видавалися перспективними, хоча й малоймовірними.

Часте питання, яке задають в бізнесі, "чому"? Це хороше запитання, але не менш важливе питання: "Чому б і ні?"
– говорив Джефф Безос.

Ось так у 1995 році з'явилася невелика онлайн-крамниця з книгами, яка згодом переросла в найбільший ринок електронної комерції. Безос звільнився зі стабільної корпоративної роботи, аби розпочати свою власну історію.

Джефф Безос завжди прагнув більшого / Фото Getty Images

Цікаво, що назва Amazon з'явилася неспроста. Амазонка є найбільшою річкою у світі, так само у Джеффа була мрія зробити свою компанію найбільшою книгарнею на планеті.

Та після першого успіху бізнесмен зрозумів, що формат онлайн-продажів дуже перспективний. Тож план з розширенням товарів всього за 3 роки збільшився. Уже в 1998 році на amazon.com, окрім книг, з'явилися MP3-диски, відеоігри, одяг, меблі, продукти харчування, іграшки, електронні прилади та навіть програмне забезпечення.

На той час концепція Amazon сприймалася як досить незвичне явище, багато хто не вірив, що компанія довго проіснує. Однак Безос прийняв шанс ризикнути та створити щось абсолютно нове.

Я знав, що якщо я зазнаю невдачі, не пошкодую про це, але я був впевненим, що одна річ, про яку я міг би пошкодувати – це не спробувати,
– розповідав згодом бізнесмен.

Зараз на Amazon можна придбати будь-що за лічені хвилини. Однак інновації не припиняються. У 2016 році компанія вперше доставила товар покупцю за допомогою дрона-безпілотника! А взимку 2023-го на сайті з'явились навіть книги, написані штучним інтелектом.

Те, що нам потрібно зробити, це завжди дивитися в майбутнє. Коли світ змінюється навколо вас і коли він змінюється проти вас – те, що раніше було попутним вітром, тепер є зустрічним вітром – ви повинні прислухатися до цього і розуміти, що робити,
– поділився досвідом Джефф Безос.

Amazon слідує трендам і стрімко розвивається / Фото Shutterstock

Не єдиними продажами онлайн: які проєкти ще входять в Amazon

Компанія Amazon стрімко розвивається та щороку демонструє неймовірні показники на бізнес-арені. І цьому сприяє, зокрема, політика Джеффа Безоса, який впевнений, що треба шукати й використовувати усі шанси в розвитку бренду. Саме тому завдяки сміливості засновника Amazon із невеличкого онлайн-магазину, що стартував на пробній версії сайту, розрісся у потужну корпорацію, що об'єднала бренди різного спрямування: від виробництва кіно й стрімінгу до виготовлення власної техніки.

Не забув Джефф Безос і свою дитячу мрію – працювати над винаходами. Так, корпорація Amazon викупила компанію Kiva Systems (зараз – Amazon Robotics), а також стартап Zoox. Обидва проєкти займаються розробкою роботів та автономних транспортних засобів.

Також у 2000 році Джефф Безос заснував аерокосмічну компанію Blue Origin. Мільярдер заявив, що хоче зробити космос доступним для людей, аби згодом кожен мав шанс побачити Землю з ілюмінатора.

Вже у 2021 році екіпаж Blue Origin, до складу якого входив і Безос, здійснила свій перший суборбітальний космічний політ. Після цієї події компанія посилила ідею космічного туризму та продала 600 квитків на майбутні рейси за ціною від 200 тисяч доларів.

Джефф Безос перед польотом у космос / Фото Getty Images

Безос підтримує Україну

Джефф Безос відомий не лише як успішний бізнесмен, але й меценат. Мультимільярдер не залишається осторонь резонансних подій у світі та активно допомагає людям. Зокрема, він підтримує Україну від початку повномасштабного вторгнення Росії. За значну допомогу Amazon навіть отримала Премію Миру від президента Володимира Зеленського.

Крім чіткої позиції, у вересні 2022 року Джефф Безос на рік скасував комісію для українських підприємців, які продають свої товари на території ЄС та Великої Британії. Також Amazon разом з Amazon Web Services надали Україні потужності для зберігання бекап-реєстрів і забезпечили підтримку на понад 35 мільйонів доларів.

Водночас Росії та Білорусі в Amazon обмежили доступ до своїх сервісів. Тож жителі країн-агресорів не можуть скористатись послугами корпорації.

Джефф Безос активно підтримує Україну / Фото Getty Images

Отже, Джефф Безос – яскравий приклад людини, яка не лише слідує за своїми мріями, але й вміє розгледіти різноманітні шанси для втілення своїх задумів.