Про це повідомив глава парламентського Комітету з питань промислової політики і підприємництва, заступник керівника Радикальної партії по економічній політиці Віктор Галасюк. Два тижні тому він офіційно звернувся до Прем'єр-міністра з пропозицією провести таку нараду. Сьогоднішня зустріч в Кабміні тривала близько трьох годин.
Одним з піднятих металургами питань стало оприлюднення "металургійного закону" №3868, двічі підтриманого парламентом (вдруге – після вето президента).
"Відведений Конституцією термін підписання і оприлюднення закінчився, а критично важливий для металургів закон знаходиться до цих пір "під сукном" на Банковій", – повідомив Галасюк.
Нагадаємо, в останній редакції закон має на увазі підвищення експортного мита на вивіз металобрухту з 10 до 30 євро за тонну терміном на один рік.
Також парламентарій вважає пріоритетним питанням вирішення проблеми вантажних перевезень "Укрзалізницею" сировини для металургів. "Через "вузькі місця" на транспорті країна ризикує втратити 1,8 млрд доларів США експорту до кінця року. Це майже 5% від усього товарного експорту країни, тому проблема загрожує стабільності гривні та є критичною", – заявив Галасюк.
Крім того, Прем'єру була озвучена проблема підвищення тарифів на залізничні перевезення, які б'ють по промисловцям, знижуючи їх конкурентоспроможність, і проблема тарифів на електроенергію для електрометалургів, зокрема, феросплавних заводів, найсучаснішого металургійного заводу України "Інтерпайп Стіл", "Дніпроспецсталі" та інших.
Також чинником, що заважає зростанню української економіки, є неадекватно завищені портові збори в морських портах. Сьогодні в Україні вони в рази більше в порівнянні з Нідерландами, Австралією та Бразилією.
"Це проблема і для промисловості (в тому числі ГМК), і для транспортної галузі, і для економіки в цілому, так як підриває наші конкурентні позиції в світі", – упевнений глава промислового комітету ВР.
Галасюк акцентував особливу увагу на конкретні механізми розвитку внутрішнього ринку металу, а також на необхідності стимулювання експорту металомісткості продукції з високою доданою вартістю таких галузей як машинобудування, суднобудування, вагонобудування, а також авіапром. За його словами, інструментом стане ініційований РПЛ і вже прийнятий за основу парламентом законопроект №2142 про експортно-кредитне агентство, яке дозволить здешевлювати експортні кредити, страхувати і гарантувати експортні контракти українських виробників.
Наступну зустріч з проблем ГМК в такому ж складі Володимир Гройсман пообіцяв провести вже в кінці вересня.