Державний монополіст "Укрзалізниця" незважаючи на доручення Кабінету міністрів може дискримінувати українських металургів у питанні набуття ними сировини на тендері від "Укрзалізниці", про це йдеться в заяві президента об'єднання підприємств "Укрметалургпром" О. Каленкова, розміщеній на сайті об'єднання.
"За умовами тендеру – згідно з рішенням Кабінету міністрів – до конкурсу на купівлю брухту від "Укрзалізниці" допускаються спеціалізовані металургійні компанії. Крім того, якщо переможець тендеру – постачальник "Укрзалізниці", то умови оплати за лом для нього розраховуються за формулою 50% на 50% (передоплата і залишок по факту поставки). Якщо ж закупник не є постачальником "Укрзалізниці", то він повинен внести 100%-ву передоплату", – написав Каленков.
Разом з тим, експерт вказує, що металургів у підсумку з формальної причини позбавили можливості придбати сировину за формулою "50% на 50%". У той час як для реального виробника в поточних умовах заморозити майже на 1,5 місяця суму в розмірі 100% передоплати за весь розмір лота – убивчий крок.
"Укрзалізниця" написала умови тендеру таким чином, що умовами щодо закупівлі з 50%-вою передоплатою не можуть скористатися більшість металургів України... Формальна причина полягає в тому, що підприємства, які закуповують металобрухт, виробляють продукцію і продають її клієнтам, у тому числі, "Укрзалізниці" – різні юридичні особи в рамках одного виробничого холдингу, а "Укрзалізниця" готова надати перевагу у вигляді 50%-вої передоплати лише тим юридичним особам, які одночасно є виробником і постачальником продукції УЗ. Дуже дивний підхід, враховуючи стандартну світову практику, коли задачі одного бізнесу розподілені між різними афілійованими компаніями. Придбання металобрухту, виробництво з нього готової продукції і продаж кінцевому споживачу не можуть і не повинні бути зосереджені в одному підприємстві", – написав автор.
Каленков закликав "Укрзалізницю" не допустити афілійовані в рамках одного бізнесу компанії до участі в тендері на умовах 50%-вої передоплати та провести важливий для всієї металургійної галузі тендер.
"Як відомо, Кабінет міністрів України ще 1 березня дав протокольне доручення наглядовій раді "Укрзалізниці" розглянути питання про реалізацію металобрухту, що скупчився на підприємствах залізниці, через електронні системи з переважним правом закупівлі металургійними підприємствами країни", – написав експерт.