Про це в ході "Антикорупційного уікенду" заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Відповідаючи на питання журналістів, в яких стосунках він перебуває з народним депутатом Сергієм Фаєрмарк, якого екс-заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер звинуватив у вимаганні грошей у працюючого в портах бізнесу, Омелян відповів, що "знайомий з Фаєрмарк, як з народним депутатом".
"Останнім часом з ним (Фаєрмарком) взагалі не спілкуюся, і не думаю, що це зміниться в подальшому... Я виходжу з того, що "смотрящих", як класу не повинно бути взагалі. І це, власне, функція правоохоронних органів. І, зокрема, я щиро вірю в НАБУ. Фактично це новий орган, який був створений за рахунок коштів платників податків, і який повинен навести порядок у всіх галузях, а не тільки в морській. Проблеми там об'єктивно є. Я не хочу зараз кидатися прізвищами, хто кому рабинович, але ми точно там повинні навести порядок. Це не питання особистих амбіцій. Це питання безпеки держави, конкурентності держави на світових ринках і робочих місць, які губляться просто через безглузду політику, яка там зараз проводиться", – заявив міністр.
Омелян підкреслив, що чекає не просто відсторонення високопоставлених корупціонерів і "смотрящих" від важелів впливу на галузь, а їх реального покарання у вигляді позбавлення волі.
"Я вважаю, що у НАБУ є можливість, і сподіваюся, що слідство буде доведене до кінця. Нам вкрай важливо щоб злочинці і корупціонери сиділи в тюрмах. Це те, чого не вистачає державі. І власне, ми повинні припинити цю безкарність, коли ти вкрав, поділився і далі розповідаєш, що ти чистий. Це буде дуже чіткий сигнал усім іншим, що більше корупцією займатися не можна", – заявив міністр.
Як стверджує глава міністерства, до Нового року має відбутися зміна всього керівництва Адміністрації морських портів України (АМПУ).
"Я сподівався, що кадрові питання будуть вирішені на цьому тижні. Але пауза трохи затягується. У нас традиційно в країні реформи замість того, щоб йти, повзуть. Але я думаю, що найближчим часом – повинні до Нового року. Ключове питання зараз – призначення адекватного керівництва на центральний офіс АМПУ. Відповідно, якщо вдасться це зробити, а я сподіваюся, що це вдасться зробити, тому що цього вимагає і здоровий глузд, і ситуація, ми зможе тоді говорити про збалансовану кадрову політику. Тоді вже нові якісні кадри зможуть створити нову якісну систему. По-іншому не вдасться, ми якимись приписами або іншими речами не зробимо там ідеальну ситуацію", – сказав Омелян.
Керівник відомства також запевнив, що міністерство буде дуже уважно відстежувати ситуацію з проведенням нового тендеру на днопоглиблення в порту "Южний", щоб "окремі умільці" знов не прописали тендерні умови під свої компанії.
"Ми тендер скасували. Нові тендери будуть проводитися виключно в системі ProZorro. Ми будемо спостерігати, щоб, не дай Бог, не було якихось порушень, тому що ми знаємо, що є окремі умільці, які можуть прописати тендерну документацію так, що там можна хоч ProZorro знову раз проводити, виграють свої. Ми цю ситуацію зараз відслідковуємо. Я думаю, що сигнал АМПУ отримало чіткий, що час анархії і вседозволеності закінчується. Будемо працювати над наведенням порядку", – підсумував глава відомства.
Нагадаємо, минулого тижня НАБУ провело обшуки в приміщеннях АМПУ, квартирі начальника філії АМПУ в порту "Южний" Максима Широкова, а також офісі компанії "Ян де Нул Україна". Детективами знайдені документальні свідчення зв'язку "Ян де Нул Україна" з Сергієм Фаєрмарком, а також докази існування "корупційної ренти", яка стягувалася "смотрящим" з учасників ринку.
Раніше тендерний комітет філії АМПУ під керівництвом Максима Широкова віддав "Ян де Нул Україна" замовлення на днопоглиблення в "Южному" вартістю майже в 1 мільярд гривень, хоча пропозиція компанії була дорожче на 90 мільйонів гривень. Кабмін скасував конкурс, призначивши новий тендер.
Екс-заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер (працював разом з Володимиром Омеляном в команді екс-міністра Андрія Пивоварського і відповідав за портову сферу), заявив, що народний депутат Сергій Фаєрмарк вибудував систему поборів в портах, контролюючи чиновників АМПУ.
"Будь-яку проблему, яка у бізнесу виникає в портах, відмовляються вирішувати доти, поки це рішення не буде погоджено з Фаєрмарком, який бере за це гроші", – пояснив Шульмейстер.
У комітетах Верховної Ради з питань транспорту, а також протидії корупції готові підтримати звернення НАБУ по зняттю з Фаєрмарка депутатського імунітету та притягнення його до кримінальної відповідальності.