Почалось все з представлення компанією Apple нового девайсу під назвою iPad. Менш ніж за півроку цю планшетку придбали понад 7,5 млн. людей у всьому світі.
Потім почали з'являтися конкуренти від інших фірм, і дехто навіть почав говорити про реальну загрозу нетбукам. Однак, експерти, що про витіснення з ринку одного класу електроніки іншим говорити ще зарано.
”Я не впевнений у тому, що iPad - це "вбивця" нетбуків. Споживачам потрібні недорогі та компактні комп'ютери - і це завдання нетбуки виконують добре. Попри те, що компанія Apple продала вже чимало своїх планшеток, люди все ще не зовсім розуміють для чого це їм”, - каже Люк Пітерс.
Наступаючи на п'яти американцям, німецька компанія Neofonie розробила власний планшетний комп'ютер WeTab. Втім, по-справжньому занервувати "еплівців" змусила компанія Samsung. Корейці представили пристрій під назвою Galaxy Tab, який працює на платформі Google Android 2.2, має трохи менший дисплей, але і значно менші розміри.
Окрім цього, девайс важить всього 380 г, тобто значно легший від iPad. Станом на початок грудня 2010-го Samsung продала понад мільйон Galaxy Tab.
До перегонів планшеток долулась і канадська компанія RIM. Виробник телефонів BlackBerry запропонував ультратонкий ґаджет під назвою PlayBook. Це перша планшетка з товщиною менше 10 мм.
Ще одна імовірна альтернатива iPad може з'явитися у 2011 році з емблемою Microsoft. Окрилена успіхом операційної системи Windows Phone 7, американська корпорація, схоже, вирішила втрутитися в боротьбу на ринку мобільної електроніки.
”Зараз багато чуток стосовного того, що Microsoft представить концепт власної планшетки Courier. Вони витратили багато коштів на розробку нової операційки для мобільників, яку, до слова, сприйняли дуже добре. Якщо їм вдасться зробити це ж з планшеткою, то в Apple з'явиться дуже серйозний конкурент”, - каже Люк Пітерс.
Електронні рідери - ще один клас електронних ґаджетів, який набрав чималих обертів у 2010 році, і, за словами експертів, продовжить розвиватися в 2011-му. Наразі лідер продажів - Amazon Kindle. Пристрій вартістю $190 (у США) підтримує зв'язок 3G, а його дисплей відображає 16 відтінків сірого.
”Нажаль, Kindle не може запропонувати таку функціональність, як iPad. Цей пристрій тільки для читання книг. Зараз компанія Amazon працює над тим, аби зробити "читалку" меншою та легшою. Про програвання відео навіть не йдеться”, - каже Люк Пітерс.
Тим не менше, наступне покоління Kindle оснастять кольоровим екраном. Така "читалка", на думку експертів, вже може конкурувати з планшетками, при цьому головним її козирем буде значно нижча ціна.