Лутченка запросили на цю подію, щоб він поділився з колегами з усього світу практичним досвідом організації роботи телеком-мереж у надскладних умовах, повідомляє 24 Канал. Під час виступу техдиректор Київстару наголосив на важливості стабільного доступу до комунікацій та цифрових сервісів для населення та поділився результатами роботи компанії.
Читайте також З лютого 2022 року Київстар під'єднав до 4G-зв'язку 3,5 тисячі населених пунктів
Як саме Київстар бореться з викликами воєнного часу
Володимир Лутченко під час свого виступу підкреслив важливість своєчасної підготовки телеком-інфраструктури до роботи в умовах жорстких викликів, а також необхідність повсякчас посилювати стресостійкість мереж. Протягом останніх 19 місяців, за його словами, Київстар фокусує свої зусилля на наступних аспектах:
- захисті інфраструктури й сервісів,
- резервуванні усіх ключових елементів опорної телекоммережі,
- інвестуванні в енергетичну безпеку.
Відтак, телеком-оператор за час повномасштабного вторгнення збільшив утричі кількість дизель-генераторів, щоб забезпечити роботу ключового обладнання у випадках блекаутів. А також встановив на базових станціях 80 тисяч нових місткіших акумуляторів. Загалом з лютого 2022 року і по сьогодні компанія інвестувала в енергетичну безпеку інфраструктури 988 мільйонів гривень.
Від початку повномасштабного вторгнення понад 1600 базових станцій зазнало руйнувань, серед них й ті, які залишились на тимчасово окупованій території. Крім того, кількість кібератак на мережу збільшилась удвічі, зазначають у Київстарі.
Техдиректор Київстару виступив на міжнародному телекомунікаційному конгресі / Фото Київстару
Попри це, усе телеком-обладнання на підконтрольній Україні території (а це 94% усіх базових станцій) працює у звичному режимі. Телеком-оператор не тільки забезпечує надійний кіберзахист своєї інфраструктури, але й ділиться своєю експертизою у цьому питанні з державними та комерційними компаніями України.
Як показали останні 19 місяців, відбудова та захист телеком-мереж – критична задача для того, щоб зв'язок не переривався, а люди мали можливість спілкуватись. Ми співпрацюємо з урядом України, який допомагає розвитку телеком-індустрії, щоб наші співгромадяни мали стабільний доступ до комунікацій та цифрових сервісів,
– коментує Володимир Лутченко, техдиректор Київстару.
Щоб забезпечити безперервність надання послуг Київстар постійно інвестує в розвиток інфраструктури, відновлення і модернізацію базових станцій, повертає зв'язок на деокуповані території й розвиває нові технології зв’язку. Відповідно до планів материнської компанії Київстару (телеком-група VEON, яка розташована в Нідерландах) у найближчі три роки в телеком-інфраструктуру в Україні буде інвестовано 600 мільйонів доларів.
Ця сума включає не тільки відбудову, але й технологічний розвиток. З цією метою компанія розвиває колаборацію з іноземними партнерами, як от Rakuten, з яким нещодавно підписали Меморандум про співпрацю із розвитку в Україні мереж радіодоступу з відкритою архітектурою (Open RAN) і нових цифрових сервісів.