А це може робити тільки Верховна рада.
”Я тепер питаюся - внаслідок рішення Конституційного суду відбулися зміни тексту конституції чи ні? Ну виходить, що так. А тепер скажіть мені,будь ласка, статтю Конституції, яка передбачає такий шлях внесення змін до Конституції, і я стверджую, що такий спосіб зміну тексту Конституції тим більше є неконституційним”, - каже народний депутат, НУ-НС Юрій Ключковський.
”З набуттям чинності закону 2222 його положення, оскаржені суб’єктом права на конституційне подання, є фактично положеннями Конституції України, прийнятої у 1996 році. Конституційний суд вже зробив висновок, а відповідно до закону про Конституційний суд він не має права повертатися переглядати свою позицію”, - каже співавтор Конституції України Віктор Мусіяка.
У разі скасування реформи, Верховній Раді доведеться щонайменше протягом 2 сесій заповнити прогалини в Основному законі, певні експерти. Адже на проведення усіх процедур знадобиться близько півроку. Тим часом країна залишатиметься без трьох розділів Конституції, які визначають повноваження гілок влади.
”Ця узурпація вона почалася фактично раніше - вона почалася з першого рішення Конституційного суду про можливість формування коаліції з урахуванням індивідуального членства. Рішення Конституційного суду не матиме морально-політичну легітимність, воно не отримає морально-політичну легітимність в суспільстві знову ж таки - так саме як це було з рішенням про формуванням коаліції”, - каже політолог Олексій Гарань.
Нагадаємо, 252 депутати Верховної Ради просять Конституційний Суд визнати незаконність процесу внесення змін у Конституцію в 2004 році, якими передбачено перехід від президентсько-парламентської до парламентсько-президентської форми правління, формування уряду коаліцією депутатських фракцій тощо.