Піар за рахунок минулорічних напрацювань

Щоправда, не в тих сферах, де це найбільш потрібно, кажуть фахівці, адже на світовій арені визначальними є економіка та політика держави. Якщо не подолати стереотипи, принаймні пом`якшити негативне сприйняття України в Європі та світі, могла б продумана іміджева політика.

"Сьогодні, станом на 2013 рік, найактуальнішим питанням щодо іміджу і бренду країни потрібно займатися в Європі, оскільки зараз питання стоїть підписання чи не підписання угоди про Асоціацію з ЄС. Зараз варто сконцентрувати максимум уваги на основних столицях Європи – на Берліні, на Римі, на Парижі, на Мадриді, а також проводити роботу в Брюсселі та Страсбурзі. Фактично, спрямувати роботу на європейську еліту, яка вагається, чи варто підписувати з Україною цю угоду ,
– говорить партнер компанії CFC Consulting Василь Мирошниченко.

Відтак, Міністерство закордонних справ, яке фактично відповідальне за так би мовити піар країни, для презентації України в Європі планує використовувати минулорічні напрацювання, коли розроблявся бренд для проведення футбольного чемпіонату "Євро-2012". Нагадаємо, це були два брати Славек і Славко, Зозулиця, зрештою, і Хряк на Майдані Незалежності теж був частиною іміджевої політики.

Бренд країни зазвичай приваблює інвесторів, робить її цікавою для туристів, використовується, аби товари, які виробляються в країні були цікаві потенційним імпортерам. Втім, без вирішення економічних та політичних проблем запустити потужну іміджеву кампанію надто складно.

"Україні бракує внутрішнього піару"

Подолання стереотипів, вдала іміджева кампанія та ребрендинг потребують неабияких грошей. І оскільки через політичну призму сьогодні розглядати Україну не бажано, в один голос твердять експерти, то нехай історія, старовинна архітектура, яка подекуди ще не зруйнована, рекламує країну, як таку, що має величезний культурний спадок.

Втім, за рекламні проспекти, де про це йтиметься, хтось має платити. Зазвичай, це спонсори, які не оминають можливості додавати власну рекламу і піарити Україну так, як вони це розуміють.

Письменниця Ірена Карпа стверджує, що істотною проблемою є те, що в Україні бракує піару внутрішнього. Немає чогось, чим би самі українці пишалися і прагнули демонструвати іноземцям, як французи – круасани, сири та Ейфелеву вежу, італійці – пасту й песто, швейцарці – годинники та шоколад, американці – стейки та американську мрію. А крім того ще імена модельєрів, композиторів, художників, рок-співаків, архітектурні шедеври, славетні місцини, фільми.

Але, хоча Україна й опинилася в десятці найбільш привабливих для відвідування країн в 2013 році, згідно з рейтингом міжнародного порталу подорожей, але це лише тому, що до сьогодні залишається загадкою для туристів.

Наразі найвідомішими брендами України залишають борщ, жінки, бокс та ще кілька пунктів. Питання лише, яку саме аудиторію вони приваблюють з-за кордону і чи хочуть її бачити самі українці?