Справа у тому, що регіональний уряд цього міста переймається екологічною проблемою Брюсселя – високим рівним забрудненості повітря. І тепер, якщо протягом доби середня концентрація забрудненості становитиме від 51 до 70 міліграмів на кубічний метр, громадський транспорт їздитиме на волонтерських засадах. Це такий заклик для затятих автомобілістів – панове, у повітрі висить уже не одна сокира, а три, тому виходьте зі своїх автівок назустріч світлому і чистому майбутньому.
Читайте також: "Укрзалізниця" замість нових вагонів закупила книги
Крім цього, у період трьох сокир в повітрі впровадять обмеження швидкості і майже повну заборону на спалювання дров. Стежити за концентрацією забруднюючих речовин брюсельці зможуть на сайті і у додатку смартфонів. Все зручно і зрозуміло.
До речі, у Німеччині також планують скасувати плату за проїзд у громадському транспорті в період сильного забрудення. І не в одному місті, а в п'яти.
А у Києві на центральних дорогах рівень забрудненості перевищує норму у кілька разів. На жаль, точних даних нема, оскільки, за словами дослідників, дані постійно змінюються. Проїхала машина – рівень підскочив. Проїхав екоактивіст на велосипеді – знизився.
А замість спеціальних додатків, де б нас інформували про забруднення повітря, у нас є вікна. Працює український метод вимірювання на відмінно: помив вікна і далі щодня проводиш пальцем по склу. Якщо через тиждень скло чисте – це вікно в Нарнію, якщо тонкий шар пилу – вікно розміщене всередині квартири, якщо пил, бруд, якийсь мазут і ще пташка ляпнула – вітаю, ви у спальному районі. Не можете знайти вікно? Ви живете на проспекті Перемоги. І чомусь ніхто не виступає з ініціативою скасувати у нашій столиці плату за проїзд. Думаю, навіть коли повітря в Києві буде, як на Марсі, і ми ходитимемо у скафандрах, кондукторка у тролейбусі все одно штовхатиме всіх і кричатиме "Оплачуємо проїзд!"
Гайда у Брюссель на "щасливі години" безкоштовного громадського транспорту. Зекономимо.
Читайте також: Нову реформу ЖКГ проведуть не в будинках, а у Facebook