Цього разу винуватцем менінгіту багатостраждальної компанії став дефект системи стабілізації (VSC) у позашляховика Lexus GX 460. Японцям довелось відкликати 13 тисяч автомобілів, більшість з яких продали у США.

Справа в тому, що журналісти авторитетного видання Consumer Reports протестували авто і заявили - на ньому буцімто небезпечно входити у поворот на високій швидкості. А знаєте чому? Увага! Бо воно "може зірватись у занос і навіть перекинутися". Та невже?!!

Змалюю в двох словах ситуацію, про яку йде мова. До прикладу, проходите затяжний поворот, але відчуваєте, що швидкість завелика. Інстинктивне бажання американців водіїв-початківців яке? Правильно, скинути швидкість, забравши ногу з педалі газу. Тут і починає зносити задню вісь і ми отримуємо добрячий занос. По-ідеї, запобігти цьому мала б система стабілізації, але у GX 460 вона просинається надто пізно.

Одразу виникають цілком природні запитання: ну і що? Що з того? Нащо входити у поворот на величезному "тролейбусі" на високій швидкості? Хто хоче поганяти - купує спорткар. Будь-яке передньо- чи повнопривідне авто буде заносити, якщо у повороті кинути газ. Це ж треба мати розум менший, аніж у горобця, щоб таке робити. Та навіть якщо спровокувати занос, то вийти з нього допоможе елементарне знання "матчастини" та мінімальні навики. Або ж ESP.

У нас далеко не всі автомобілі мають систему стабілізації. І нічого, їздимо, входимо у поворот на нормальній швидкості, проходимо його, знаємо як поводитись у заносі. Я розумію, що ми - не вони, і стандарти у них інші. Але все ж...

Рішення цієї проблеми Toyota знайшла миттєво - на офіційних сервісах просто перепрошивають систему контролю стабільності. Іншими словами, проблема була/є, але не в такому масштабі і не настільки вона страшна, як намагаються описати американці американцям. А заклик Not to buy! змушує задуматись про справжні мотиви всього цього переполоху. Плюс недавні мільйонні відклики автомобілів Toyota наводять на думку про теорію змови проти цієї компанії.