Єдиний найближчий пункт пропуску - на кордоні зі Словаччиною в Ужгороді, туди й хлинув увесь потік фур.
"Це проблема між російськими і польськими перевізниками. Ми працюємо за згодою сторін і на цей раз питань вже в цьому разі нема", - каже в.о. начальника Чопської митниці Дмитро Поліщук.
Пропускна спроможність митного посту "Ужгород" - 100 вантажівок на добу. Зважаючи на надмірний потік машин, домовилися із словаками збільшити його до 200 по обидві сторони кордону.
"Ситуація із чергами аналогічна як на словацькій, так і на українській стороні. Для того, щоб зменшити черги ми задіяли додаткову техніку і персонал. Збільшили кількість вантажівок, які ми оформляємо до 200 за добу", - каже заступник начальника Міхаловецької митниці (Словаччина) Мілан Качурік.
Ситуація під контролем - запевняють митники. Та перевізники наполягають - стоять у черзі по кілька діб.
"Я їду з Чехії, і це якраз друга доба закінчується, що в черзі стою. Їду на Львів", - каже перевізник Роман.
Євгеній - перевізник із Росії. В дорозі вже 20 днів - проїхав з Москви до Німеччини. Тепер їде через Україну на Урал. В черзі стоїть вже три доби.
"Раніше маршрут був - Білорусія, Польща, Німеччина. Зараз - Білорусія, Україна, Словаччина, Чехія, Німеччина. Раніше було 1700 кілометрів і ми були в Германії, тепер вже близько 3 тисяч з гаком", - каже перевізник із Росії Євгеній.
Проблема в тому, що альтернативи нема - всі фури їдуть виключно через Словаччину, в той час, коли найпотужніші три пункти пропуску для вантажівок діють на українсько-польському кордоні. 80% фур - з Росії. Та поки Польща не дозволить російським перевізникам перетинати її кордон, ситуація навряд чи зміниться і черги на українсько-словацькому кордоні самі по собі не розсмокчуться.