Найбільш прийнятний варіант - тристоронній консорціум.
“ГТС потрібно, щоб вона працювала. В якій формі, ну, на мою думку, це краще консорціум, краще трьохсторонній консорціум. Тому на цей час ідуть консультації з нашими партнерами і після того, як пройдуть ці консультації ми будемо розглядати це питання: яким чином ГТС буде функціонувати у майбутньому на засіданні РНБО”, - каже секретар РНБО Андрій Клюєв.
Однак, аби створити тристоронній консорціум за участю України, Росії та Євросоюзу, спершу необхідно прийняти відповідні закони, - кажуть експерти.
“Це може бути пов’язано з подальшим створенням газотранспортного консорціуму якщо, наприклад буде відбуватися акціонування. Неминучі зміна юридичного статусу газотранспортної системи, питання лише в політичному і правовому контексті, коли і як це буде вирішуватися. Головна умова - це домовленість з росіянами. Як тільки домовляться - цей процес буде зрушений з місця”, - каже політолог Володимир Фесенко.
Втім, досі усі намагання розглянути у парламенті законопроект про реформи газотранспортної системи закінчувалися блокуванням трибуни опозицією. Остання вважає, що влада намагається дозволити приватизацію труби.