“Після того, як звичайний, пересічний громадянин подивиться рекламу типу - “Ай молодець - “Мезим”, або типу “Еспумізан” - знімає здуття живота” - він відразу, або потім кидається в аптеку і згадує, що йому треба взяти той препарат з якоюсь метою. І я не думаю, що менталітет наших громадян дозволяє, в більшості своїх випадків вивчивши інструкцію, правильно застосовувати препарат”, - висловився головний лікар приватної клініки Володимир Назаренко.

“Смертність від побічних ефектів ліків та їх неправильного застосування займає 5 місце в світі після смертності від серцево-судинних захворювань, онкології, травм, в тому числі і ДТП”, - доповів голова правління Союзу споживачів медичної продукції Владислав Онищенко.

У Кабінеті Міністрів над виправленням проблеми вже працюють. Там доручили Держспоживстандарту проаналізувати два можливих варіанти - або погодження реклами медичних препаратів з Міністерством охорони здоров’я, або взагалі її заборону. Для початку ж готують деякі обмеження.

“Ми вважаємо, що образ лікаря один з найдовірливіших і найпривабливіших, що його використання здатне діяти на підсвідомість споживача. Ми вважаємо, що необхідно заборонити використання зображення лікарів, або осіб, які схожі за одягом на лікарів при рекламі будь яких товарів”, - зазначив Олег Кабельков (відділ контролю реклами Держспоживстандарту України).

З перебільшенням ефективності препарату у рекламах погоджуються і рекламодавці, проте повної її заборони не підтримують. Як аргумент, наводять статистику - на пострадянському просторі реклама ліків не дозволена лише в одній країні - Азербайджані. Та й - переконані - такий підхід на руку передусім популярним нині виробникам медпрепаратів, які таким чином можуть позбутися конкурентів.

“Трохи легше їм буде конкурувати або можливо зовсім легко конкурувати, тому що вивід нових ліків, нових виробників, посилення конкуренції, яка веде в кінцевому підсумку до здешевлення - це просте правило бізнесу, реклама ліків буде неможливою”, - сказав виконавчий директор всеукраїнської рекламної коаліції Максим Лазебник.

Рекламодавці радять не робити законодавство жорсткішим, а докласти максимум зусиль, аби змусити виробників ліків дотримуватись нині діючих норм.