Зима все-таки прийшла, і тема чому не заводиться дизель морозним ранком, таки стала актуальною для українських "дизелістів". Давайте разом розкриємо причини цього неприємного явища, а головне, вирішимо, що робити, щоб цього не сталося. Адже тонкість зимової експлуатації дизеля в тому, що якщо вже мотор "замерз", то розморозити його можна тільки цілком разом з машиною. А значить, радикально полегшити проблему можуть тільки превентивні заходи.
Читайте також: Що означають значки на панелі приладів
Чому він замерзає
Чому не заводиться ваш дизель, який ще вчора був таким чудовим, слухняним агрегатом - чуйним, динамічним, економічним? Чому він раптом боїться зими? На жаль, на сьогоднішній день це один з тих двох-трьох недоліків, які все ще не вдалося подолати конструкторам двигунів із запалюванням від стиснення.
Парафіни, що випали з неадекватного погоді дизпалива, зазвичай забивають фільтруючий елемент і паралізують роботу двигуна.
Але будемо справедливі: замерзає не двигун, замерзає його паливо. Така його суть – частина наявних в ньому вуглеводнів є парафінами, які не люблять холодів і кристалізуються вже при найменшому морозі. Кристали парафіну просто фізично не проходять через паливний фільтр, обов'язковий для будь-якого дизеля – і надходження палива в двигун припиняється, він зупиняється – або під навантаженням, в русі, або й на холостому ходу. Це може статися вже при - 5°С.
Перед початком морозів потрібно привести дизельний двигун в порядок і почати застосовувати паливні присадки-антигелі.
У більш важкому випадку ДП не тільки "збагачується" кристалами застиглого парафіну, але і густіє саме, "всім тілом" перетворюючись в густий кисіль, який насос не в змозі забрати з бака. На щастя, в умовах української зими цей варіант можливий тільки в разі використання відверто бодяжної, контрафактної солярки.
Боротьба з кристалами
Щоб уникнути будь-яких зимових проблем з дизелями давно створені спеціальні сорти палива - зимове і арктичне. Вони відрізняються тим, що в них різними методами температурний поріг кристалізації парафінів відсунутий "вниз", набагато нижче нуля градусів. До слова, найважливішим параметром придатності дизпалива до холодів вважається гранична температура фільтрування – тобто температура, при якій ДП перестає прокачуватися через типовий фільтр. Залежно від стандартів конкретної країни ця цифра може дорівнювати і -15°С, і - 20°С, і - 38°С.
Вважається, що в зимовий час на всіх АЗС повинно продаватися тільки зимове або арктичне дизпаливо. Проте, проблеми з холодним пуском все одно нерідко мають місце.
Читайте також: Наскільки "зимове" дизпаливо є "зимовим": дослідження
Тому, щоб застрахувати себе від проблем при різкому зниженні температури або несумлінності працівників заправок, власники дизельних автомобілів застосовують різні присадки-депрессори, які не дають парафіну утворювати великі кристали. Це так звані антигелі, які доливають прямо в бак – проте, при дотриманні декількох умов.
–Застосовувати антигель потрібно до замерзання, тільки в рідкому дизпаливі він може розчинитися і зробити свою справу з наявними парафінами.
– Заливати присадку-антигель в уже замерзле дизпаливо безглуздо, парафін, що вже випав у кристали, вони не розчиняють.
– Присадки-депрессори дещо погіршують змащувальні властивості і знижують цетанове число дизпалива, тому уникайте передозування. На упаковках присадок обов'язково вказується, скільки грам продукту потрібно використовувати на кожен літр палива в баку.
– Заливши антигель в бак напередодні приходу морозів, дайте двигуну попрацювати двійко хвилин, щоб "оброблене" присадкою паливо встигло розійтися по системі живлення, від бака до форсунок, через насос, фільтри і трубопроводи.
Не тільки паливо
Однак, відповідь на питання, чому не заводиться дизель в мороз, не завжди криється в якості і типі палива. Часто-густо буває, що все набагато простіше – двигун не стартує через банальні несправності, типові для будь-якого ДВС, навіть бензинового. Як то: посаджений акумулятор, зношений стартер, несправні свічки, забиті фільтри, забруднені або зношені насоси і форсунки системи живлення.
Сучасні дизелі не мають проблем з пуском в будь-яку пору року, головне, щоб автомобіль був справний і заправлений зимовим паливом.
Зимові умови зазвичай посилюють подібні проблеми, перетворюючи дрібні неполадки в глобальні несправності. Тому так важливо завчасно, ще напередодні холодів подбати про приведення машини в порядок.
Нагадаємо, що наші експерти назвали 7 причин для встановлення ГБО.