Проте, найкраще Гондрі вдалось екранізувати свій внутрішній світ, наповнений казковими істотами, фантастичними приладами та справжніми почуттями.
Першою найвдалішою картиною "чарівника" Гондрі стало "Вічне сяйво чистого розуму". Де, серед сірої буденності, все ж є двоє божевільних, які ризикують кохати одне одного. Успіху фільму додало геніальне перевтілення "вічного коміка" Джима Кері, адже в цій картині він виконує серйозну та дуже двозначну роль; та підлітковий образ Кейт Уінслет, котру глядачі завжди звикли бачити вишуканою жінкою.
У "Вічному сяйві чистого розуму" герої спочатку закохуються, а потім шукають спосіб забути своє кохання. Гондрі придумує для них прилад, що стирає болючу пам'ять невдалих почуттів… Отут і починаються маневри режисера між реальністю та вигадкою.
Вже в "Науці сну" режисер впевнено крокує в бік вигаданої реальності. Тут ми ближче знайомимось зі світом, де мрії не мають меж. І він виявляється набагато приємнішим. Його творять дві споріднені душі, кохання яких розвивається серед барвистих фантазій та паперових птахів.
На ролі закоханих Гондрі бере Гаеля Гарсію Берналя та Шарлотту Гінзбург, чиї, відчужені від стандартної реальності характери та холерична акторська гра, прекрасно виражають історію про двох закоханих "чарівника" Гондрі.
І нарешті Гондрі насмілився зняти кіно, яке буде лише про світ почуттів, без вигаданої людьми правильної реальності. Казково-романтичні типажі Ромена Дюріса та Одрі Тоту для цього підішли якнайкраще.
Отож, "Піна днів". Екранізація божевільного роману Бориса Віана. Париж, наче, з обкладинки вінтажної відкритки, герої живуть безтурботно, адже, їжа сама готується і потім прибирається зі столу, платівки самостійно вкладаються в грамофон, а мишеня з людським обличчя завжди веселить своїми витівками.
В головного героя Колена є все, але він хоче кохання. Тендітна і прекрасна Хлоя стає тим шаленим почуттям, яке перетворює життя Колена на нескінченну солодку мелодію, ніби, з оркестру Дюка Елінгтона…
"Піну днів" варто сприймати лише почуттями, бо автор дивиться на нас з екрану очима двох закоханих.
Гондрі зняв кіно, яке викликає лише рефлексії, воно не надається для роздумів, не вирішує проблем, не шукає відповідей. Це просто почуття в чистому вигляді – абсолютна, давно забута справжня людська сутність.
Тому картина наповнена всіма кольорами веселки, різними вигаданими приладами, колажами та декораціями.
Хоча, "Піна днів" виявляється дуже сумною історією, адже щире почуття Хлої та Колена стикається з важким випробуванням - зі смертельною хворобою Хлої. І хто зна – від чого вмирає Хлоя – хвороби, що вбиває почуття, чи від почуттів, які не виявились достатньо сильними, щоб перемогти хворобу.
Валиться світ, зникають мрійливі ренесансні паризькі будинки. Брудними сходами в якомусь промисловому районі біжить мишеня з людським обличчям, розкидаючи дорогою малюнки та світлини, на яких закоханні застигли в поцілунку.