Нова технологія, розроблена Ваном Чаояном з Університету Пенсільванії та його колегами, стала продовженням експериментальної батареї, яку вони придумали кілька років тому.

Цікаво Інженери розробили економічно вигідний спосіб отримання літію з морської води

Зазвичай літієві батареї можуть працювати без ризику лише у межах певного температурного режиму. Якщо стане занадто холодно – на аноді у результаті металізації літію утворюються шипи. Занадто жарко – і батарея швидко вийде з ладу.

Як вдалося побороби температурні обмеження

Вчені знайшли спосіб обійти проблеми, що виникають при високих та низьких температурах. У цьому допомогла унікальна розробка – конструкція з тонкої нікелевої фольги, яка розігріває батарею до 60° C за 30 секунд. При цьому батарея тримає цю температуру всього 10 хвилин, а потім так само швидко охолоджується. Цього достатньо, щоб скористатися перевагами прискореної зарядки, але обійти загрозу руйнування та металізації.

Нова експериментальна батарея володіє необхідною щільністю енергії, щоб забезпечити для електричного аеротаксі з вертикальним зльотом і посадкою можливість польоту на 80 км, а поповнити запас енергії можна всього за 10 хвилин. Випробування терміну служби показали, що пристрій витримує понад 2000 циклів заряду/розряду.

Альтернативний спосіб

Інший варіант швидкого поповнення заряду акумулятора – заміна батарей. Такий спосіб запропонував нещодавно стартап Ample. Універсальна система швидкої заміни акумуляторних блоків в електричних автомобілях допомагає повністю відновити заряд акумулятора всього за 10 хвилин. Станції Ample діють повністю автономно і займають мало місця.