Переважна більшість нових автомобілів доступна як з механічною, так і з автоматичною коробкою передач. У кожної з них є свої переваги та недоліки. Про них розповість Техно 24.

Читайте також Вибираємо авто: які характеристики потрібно врахувати

Наразі більшість покупців нових авто в Україні вибирають автоматичні трансмісії. Це особливо актуально для тих водіїв, які щойно сіли за кермо, адже кермувати з “автоматом” значно легше. Це дає переваги у місті, де часто доводиться стояти у заторах та перемикати передачі.

"Автомат" значно підвищує комфорт пересування в таких режимах. Втім, у цього типу трансмісій є і недоліки. Саме тому провідні автовиробники, зокрема SUZUKI, пропонують покупцям вибір між механікою та автоматом.

SUZUKI S-CROSS з повним приводом комплектується лише автоматичною коробкою передач / Фото Auto 24

До слова, для майбутніх водіїв, які щойно вирішили сісти за кермо, є можливість навчання та здачі іспитів на автомобілі з автоматичною коробкою передач. У такому випадку у посвідченні водія ставиться спеціальна відмітка (код "78"), яка дозволяє керувати лише автомобілем з “автоматом”. Їздити на машині з механічною коробкою передач з такими правами заборонено.

Водночас навчання на "механіці" та отримання посвідчення водія без відмітки "78" дасть змогу сісти за кермо автомобіля з тою чи іншою коробкою передач.

Вартість автомобіля

Автомобілі з механічною коробкою передач дешевші. Наприклад, SUZUKI S-CROSS з механічною коробкою коштує 874 000 гривень, а така ж комплектація з автоматом – вже 938 000 гривень. Різниця в ціні складає 64 000 гривень.

Проте є й інший “бік медалі” – продати вживаний автомобіль з автоматичною коробкою передач зараз легше, до того ж він краще зберігає ціну. Відтак, витративши більше коштів при купівлі нового транспортного засобу і від’їздивши на ньому 3 – 5 років, він коштуватиме дорожче при перепродажі, аніж той, що на механічній коробці.

Окрім того, зараз в Україні попит на авто з “автоматом” більший, тому його можна буде швидше продати.

Комплектації

Як правило, механіка пропонується для дешевших комплектацій. Версії, які мають краще оснащення, частіше за все вже обладнані автоматичною трансмісією. Наприклад, у SUZUKI S-CROSS повний привод і максимальна комплектація пропонуються лише з автоматичною коробкою передач.
Для кросовера це дуже вагома перевага, адже більшість покупців вибирають таке авто через додаткові можливості у плані прохідності та безпеки. Особливо актуальним повний привод стає під час зимової експлуатації.

Для українського ринку доступні версії SUZUKI S-CROSS з механікою / Фото Авто 24

Водночас існує думка, що з бездоріжжям краще впорається водій на автомобілі з механічною коробкою. Однак сучасні системи керування “автоматом” мають спеціальні режими, які залежно від типу покриття працюють за визначеним алгоритмом. Вони можуть краще впоратись з завданням виїхати з важкої ділянки шляху. Наприклад, у SUZUKI S-CROSS є режим Snow, який призначений для їзди взимку. До того ж і на версії з АКП існує змога вручну перемикати передачі (так званий “мануальний” режим).

Обслуговування

Нерідко можна почути, що обслуговувати автомобіль з автоматичною трансмісією дорожче. У випадку з SUZUKI S-CROSS автоматична трансмісія вимагає планової заміни оливи раз в 100 тисяч кілометрів. За середньостатистичної експлуатації це приблизно раз на п’ять років. Більшість споживачів за цей час вже замінюють автомобіль на новішу модель.

Щодо вартості обслуговування різних видів трансмісій, то вони майже однакові / Фото Авто 24

Механічна коробка передач також вимагає періодичної заміни оливи. А якщо ще врахувати, що нормальний ресурс зчеплення на механічній коробці сягає 100 – 150 тисяч кілометрів (залежно від манери водіння), то вже не можна однозначно стверджувати, що обслуговування авто з механікою дешевше.

Витрата пального

Вважається, що витрата пального в автомобілів з автоматом більша. Наприклад, SUZUKI S-CROSS з механікою у середньому споживає 5,8 літра пального у комбінованому циклі, а така ж версія з автоматичною коробкою – 5,9 літра. Як бачимо, різниця є, але 0,1 літра на сотню в межах похибки та більше залежить від стилю водіння.

Якщо дивитись на показники у заміському циклі, то тут перевага вже в АКП: 4,9 літра на сотню проти 5,0 у SUZUKI S-CROSS з механічною коробкою. У місті версія з автоматом споживає на 0,5 літра більше за механіку. Тобто у питанні витрати пального обидва типи трансмісій дуже близькі за показниками й різницю важко назвати суттєвою.

Тип коробки АКП

Автоматичні трансмісії бувають багатьох типів: роботизовані, варіаторні або класичні гідромеханічні. Останній тип вважається найбільш надійним та довговічним. Саме такими коробками виробництва компанії AISIN оснащуються SUZUKI S-CROSS.

Фахівці вважають, що класичні гідромеханічні коробки від японської AISIN наразі є найнадійнішим рішенням у світі.

SUZUKI S-CROSS має кілька режимів роботи повного приводу / Фото Авто 24

Водночас механічні коробки передач значно простіші та за правильного використання надійні в експлуатації. Якщо ж мова йде про японського автовиробника, такого як SUZUKI, то надійність не викликає жодних питань.

Отже, переважна більшість нових машин продається з автоматичною коробкою передач. У сучасних реаліях це цілком обґрунтований вибір, який підходить для більшості користувачів.

Дивіться також П'ять вагомих переваг кросоверів перед легковими авто

Втім, якщо є завдання придбати автомобіль дешевше, або експлуатація машини має свою специфіку (наприклад, людина планує їздити переважно за містом), то купівля версії з механічною коробкою буде хорошим вибором. SUZUKI S-CROSS враховує багато запитів українців, саме тому пропонуються варіанти як з механікою, так і з автоматом.