Результат значно швидший, ніж традиційні літійіонні батареї. Це навіть швидше, ніж заправити звичайний автомобіль паливом. Це відкриття може змінити правила гри на ринку електротранспорту.

Не пропустіть Як захистити свій смартфон від стеження та вірусів: 3 поради про кібербезпеку

Переваги технології

За даними Американського інституту нафти (API), в середньому у власника автомобіля з ДВЗ йде дві хвилини на заправку авта. Нова гібридна система eTechnology майже вдвічі скорочує цей час – швидка зарядка може зіграти найважливішу роль у прийнятті електромобілів суспільством. Ще однією перевагою, за даними Morand, є той факт, що eTechnology забезпечує набагато триваліший життєвий цикл АКБ, ніж у традиційних літій-іонних акумуляторів, що застосовуються сьогодні в електромобілях.

За даними стартапу, під час тестів прототип рішення eTechnology – три модулі по 2,4 кВт-год кожний з напругою 400 В – зміг зарядитися на 80% за 72 секунди, на 98% – за 120 секунд, а на 100% – за 2,5 хвилини (900 А/360 кВт). Незалежні тести провела і компанія Geo Technology. Настільки високу швидкість зарядки забезпечує гібридна система, що використовує як технології традиційних АКБ, так і суперконденсаторів.

Технологія справді працює?

Так, але є одне але. По-перше, за даними Morand, компанія протестувала понад 50 тисяч циклів зарядки прототипу eTechnology – це набагато більше, ніж здатні витримати звичайні літійіонні акумулятори. Також у компанії заявляють, що технологія ефективна навіть за екстремально низьких і високих температур, що також вигідно відрізняє її від традиційних батарей для електромобілів.

По-друге, результати не стосується АКБ ємністю 100 кВт-год і більше, що використовуються в машинах з великим запасом ходу, в Morand стверджують, що технологія оптимально підходить для невеликих міських автомобілів на кшталт Citroën Ami, ємність акумулятора якого становить 5,5 кВт-год. Технологія також може бути корисною для дронів і електровелосипедів, перезарядка яких здійснюватиметься практично миттєво.

Коли технологія з'явиться на ринку

Швейцарський стартап співпрацює з неназваними поки що партнерами для виведення технології на ринок. Очікується, що подібні акумулятори будуть дорожчими за літійіонні, але в міру того, як нарощуватимуться масштаби виробництва, ціна потенційно революційної технології падатиме.

Morand заснована колишнім пілотом F1 і менеджером команди Бенуа Мораном, який відіграв важливу роль у розробці прототипу гоночного гібрида Hope Racing Oreco 01 Hybrid. Метою компанії є впровадження технологій, що використовуються в автоперегонах, у повсякденні рішення.