Залізничний переїзд у місті Марганець на Дніпропетровщині став місцем наймасштабнішої автокатастрофи часів незалежної України. У переповнений автобус, що здійснював рейс від Марганця до Нікополя на повній швидкості врізався локомотив. У маршрутці було понад 50 людей.

За трагічним збігом обставин тепловоз саме мав відбуксирувати інший локомотив, що перед тим розтрощив трактор у Запорізькій області. У тій аварії загинув тракторист. Останніми, хвилини на нерегульованому переїзді у Марганці стали для 43 людей. Ще двоє від травм несумісних з життям померли в обласній лікарні Дніпропетровська. Життя восьми пасажирів фатальної маршрутки постійно на контролі у медиків.

"Травми переважно черепно-мозкові, скелетні, переломи кінцівок, ребер, хребців та закриті травми живота. Вони оперувалися у зв’язку з цим", - каже головний лікар Дніпропетровської обласної клінічної лікарні Володимир Павлов.

Родинам загиблих та постраждалим влада пообіцяла виплатити по 100 тисяч гривень допомоги. Впродовж 10 днів причини аварії мають встановити комісії "Укрзалізниці" та уряду. Втім, однією з основних версій трагедії вже називають порушення правил дорожнього руху водієм автобуса. Експерти навіть не виключають його причетності до деструктивних сект. Адже, судячи зі слів очевидців, поведінка водія щонайменше дивує.

"Видимість була на ділянці мінімум 800 метрів. Справно працювала світло і звукова сигналізація", - каже міністр транспорту і зв’язку України Костянтин Єфименко.

"Люди почали кричати: водій, поїзд-поїзд! Куди ти їдеш. Зупинися. А він намагався чи проскочити, чи прямо під цей локомотив їхав. Проїхати було неможливо, локомотив їхав дуже швидко", - каже постраждала Оксана.

28 пасажирів фатального рейсу ховали на третій день після жахливої ДТП. Селище Городище у четвер перетворилося на суцільну поховальну процесію.

Пасажири марганецької маршрутки і тракторист у Запорізькій області - не єдині жертви аварій на залізничних переїздах в Україні цього тижня. Третя за ліком трагедія сталася у селі Тарасівка Київської області. У середу ввечері, саме у день жалоби за загиблими у Марганці, карету швидкої допомоги розшматував пасажирський потяг "Київ-Трускавець".

Подружня пара, яка їхала народжувати, загинула на місці. Фельдшер і водій - з тяжкими травмами у лікарні. За попередніми даними, поїзд водій помітив ще під'їжджаючи до переїзду, але вирішив проскочити, незважаючи на червоний сигнал світлофора.

"Яка була необхідність переїжджати при закритому шлагбаумі, робочій сигналізації і при тому всьому, що транспорт стояв. Він об'їхав транспорт, який зупинився перед залізнодорожним переїздом і поїхав по зустрічній смузі", - каже начальник Департаменту ДАІ МВС України Валерій Лозовий.

Тиждень автокатастроф змусив українську владу задуматись над посиленням контролю за станом здоров'я водіїв, зокрема тих, що працюють на громадському транспорті. Наразі вони проходять обстеження двічі на рік. У Державтоінспекції планують зробити його частішим. А в Мінохорони здоров’я перевірки пообіцяли комісіям, що дозволяють водіям виїжджати на дорогу.

"Я своїм наказом створив комісію і відправив, у першу чергу, у Дніпропетровську область, щоб провірити ефективність і якість робити тих комісій, що видавали відповідні довідки, які там видаються раз на рік при отриманні водійських прав, чи при проходженні відповідних медичних оглядів тих водіїв, які працюють з населенням на громадському транспорті. Так що буде перевірка", - каже міністр охорони здоров'я України Зиновій Митник.

Окрім здоров'я автоперевізників, перевірять і їхню кваліфікованість. ДАІ обіцяє щоденні рейди, під час яких з'ясовуватимуть, чи дотримуються водії правил дорожнього руху.

"Державтоінспекція починає комплекс профілактичних заходів під умовною назвою "Автоперевізник". Насамперед під час проведення цих заходів буде звернуто увагу на дотримання з боку водіїв, насамперед перевізників, правил проїзду залізничних переїздів", - каже речник ДАІ Євген Кравець.

В "Укрзалізниці" стверджують, усі переїзди, а їх в Україні понад 5 тисяч, відповідають нормам. Водночас обіцяють протягом місяця розробити програму будівництва через переїзди шляхопроводів. Та у відомстві бідкаються - спорудження одного вартує понад 30 млн. гривень, тому за сім останніх років таких звели лише вісім. Відтак, поки пропонують замінити шлагбауми на переїздах металевими огорожами. Однак у впливі таких заходів на горе-водіїв все одно сумніваються. Адже нині і штраф у 420 гривень автовласників не зупиняє.

"Людина, коли бачить на перехресті червоне світло світлофора, то йому не потрібно шлагбаума, він не поїде. А чомусь, якщо вони бачать на залізничних переїздах, що мерехтить червоне, то чомусь вони їдуть. Я не знаю, що їх штовхає туди. Навіть шлагбауми ті, які є, вони чомусь у деяких випадках не зупиняють цих водіїв", - каже заступник гендиректора "Укрзалізниці" Сергій Михальчук.

Однак в уряді все ж обіцяють за державний кошт замінити переїзди на мости та шляхопроводи у найближчі 5-7 років. Програма з будівництва, підраховують там, коштуватиме близько 2 млрд. гривень. А поки схоже від трагедій подібних Марганецькій та Тарасівській на українських шляхах навряд чи хтось повністю застрахований.