"Ми прогнозуємо зростання цін порядку до 15% - в середньому це складе порядку 130 доларів на тонні. Ми стримували ситуацію, але в теперішньому моменті ми не можемо далі стримувати ціни постачальників із-за крайнього дефіциту на світовому ринку", - каже директор департаменту бізнес-маркетінгу "ТНК-ВР Комерс".
Перевізники пояснюють - у разі такого здорожчання будуть змушені підняти вартість перевезень пасажирів . В ціні квитка - 50% - складова авіапального. Відповідно, вартість перевезень може зрости майже на 10%. А це потягне за собою і зростання вартості туристичних послуг.
"Безумовно, якщо збільшується ця вартість, то і ми збільшуємо ціни на той відсоток на який збільшилася вартість авіаперевезення. Ми не плануємо наживатися в більшій мірі на туристах і підвищувати ціни більше, аніж це зробили перевізники", - запевняє голова Всеукраїнської асоціації туроператорів Ігор Голубаха.
Експерти пояснюють - сьогодні на ринку авіапального в Україні немає конкуренції. А звідси - і цінові коливання.
"Впродовж 4 місяців ціни на авіапаливо в світі стабільні і з цієї точки зору причини для зростання цін в Україні відсутні", - каже директор "Консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн.
"Уряд повинне турбуватися питанням збільшення нафтопереробки в Україні. І не лише бензину і дизпалива, але і тих продуктів, ринки на які вже сформувалися", - переконаний аналітик консалтингової компанії "UPECO" Олександр Сіренко.
Експерти прогнозують, що уряд, ймовірно, захистить внутрішнього виробника введенням мит на імпортну продукцію. Щоправда, це відлякує іноземних учасників ринку. А відтак, може спровокувати ще більше зростання цін.