На перших місцях розташувалися Нельсон Мандела та Стівен Гокінг. Українцям дісталося лише одне місце – його якраз і зайняв художник із Тернопільщини – Іван Марчук. Причому, опинився він у більш, ніж поважній компанії, розділивши 72-у сходинку рейтингу з режисером Джорджем Лукасом та всесвітньо відомим композитором Хансом Ціммером.
Такої честі український митець удостоївся за авторську техніку пльонтанізму – коли картини нагадують мереживо з найтонших мазків. Каже, його батько був ткачем, тож хлопець із дитинства бачив, як створюють плетиво. Техніка пекельна, малювати доводиться в горизонтальному положенні.
З іншого боку, ця унікальність картин забезпечує інтелектуальну власність художника. Скопіювати ці роботи практично неможливо.
Здобувши освіту, Марчук навпаки зосередився на тому, щоб забути всі знання, викинути з голови манеру інших художників і знайти свою. У Радянському Союзі його стиль не сприймали. Вважали, що неблагонадійний художник зашифровує в картинах якісь антирежимні послання. Та й узагалі, першу виставку дозволили провести, коли Іванові Марчуку було 43 роки, а перший костюм митець придбав у 62 роки — тоді його удостоїли звання Народного художника України.
Попри складність робіт Івана Марчука, він ще й один із найбільш працьовитих художників – його творчий доробок становить близько 5 тисяч картин. Коли питають про секрет такої плодовитості, з усмішкою відповідає: "Викресліть зі свого календаря всі червоні дні – тобто свята і вихідні". Марчук малює постійно, при чому іноді й по 17 годин на добу.
Читайте також: Правда про сімейну трагедію в родині Гоффманів стала важким відкриттям для Дастіна
А все через те, що не любить продавати свої творіння. Картинами буквально заставлена його майстерня, каже, надто важко з ними розлучатись. Що цікаво, техніка пльонтанізму не єдина, якою володіє Марчук. Упродовж своєї творчої діяльності десять разів змінював манеру: бо тільки так цікаво, бо тільки так можна рости.