Психологи з Єльського університету вважають це прояви так званого позитивного афекту. Тобто при вигляді чогось надто милого людина фактично втрачає контроль над собою і не усвідомлює, як проявляє "добру" агресію.
Автор дослідження Ребекка Дайер та її колеги зосередилися на милих тваринках і провели декілька експериментів, учасниками яких стали психічно здорові люди.
109 добровольцям запропонували переглянути фотографії тварин трьох типів: милих, кумедних і нейтральних. Учасники не знали цього розподілу заздалегідь, і їм було необхідно самостійно оцінити свої емоції, що виникають при перегляді фото.
В якості критерію оцінки добровольцям запропонували визначити чи змушує зображення втратити контроль над їхніми почуттями і вигукнути щось на зразок "Боже мій, яка краса!". Крім цього, психологи попросили виділити фото, дивлячись на які, просто хочеться схопити і притиснути зображених звіряток до себе.
Зрозуміло, в результаті нейтральні фото викликали найменші емоційні прояви, а милі зірвали численні "овації".
Однак описаний експеримент суб'єктивний і спирається більше на словесному формулюванні, ніж на реальні почуття.
В іншому експерименті 90 учасників переглядали милі, смішні і нейтральні зображення тварин. На відміну від першого експерименту на цей раз кожному добровольцю видали плівку з бульбашками (психологи впевнені, що бажання тріскати бульбашки якнайкраще характеризує емоційний стан людини).
Виявилося, що при перегляді милих зображень люди в середньому машинально розправляються з 120 бульбашок, з сотнею бульбашок у випадку з нейтральними фото і лише з 80, якщо бачать смішні картинки.
Ці дані підтвердили припущення вчених про те, що занадто милі фото викликають хвилю агресії.
До слова, італійський вчений Лука Пассамонті з Університету Катандзаро склав список продуктів, які допомагають впоратися з гнівом і роздратуванням.