З ідеєю прокласти пряме сполучення між Британією та Європою люди носилися вже давно. Перші проекти з’явилися у далекому 1805 році, але далі примітивних схем справа тоді не пішла. Ідея зависла в повітрі аж до 1986 року, коли за допомогою провідних інженерних розробок та мільярдів доларів, компанії таки вдалося запустити один з найбільш швидкісних потягів на землі.
Сьогодні Євростар курсує між Лондоном, Парижем та Брюсселем. Частина шляху пролягає Євротунелем, який проклали під водами Ла-Маншу. Чудо-потяг долає тунель протяжністю 51 кілометр за 20 хвилин. Середня швидкість тут - 160 кілометрів на годину. Залізничники жартують, що у тунелі потяг повзе зі швидкістю черепахи. Адже зазвичай на годину він долає 300 кілометрів.
"Тунель - одне з сучасних чудес світу, він є втіленням об’єднаних зусиль та передових розробок сучасних технологій, над його спорудженням самовіддано працювали люди, які гідно змогли подолати усі поставлені виклики", - каже королева Великої Британії Єлизавета ІІ.
Класичний потяг Євростару завдовжки 400 метрів, складається з 18 пасажирських вагонів. Пасажиромісткість Євростару - 750 осіб, а це як 2 Боїнги 747. Абсолютна швидкість поїзду - 334 кілометри на годину, її встановили у 2003 році.
Оздобленням інтер’єрів потягу займалася італійська компанія Пінінфаріна. Дизайнери поставили перед собою завдання - презентувати новий погляд на те, як повинні пересуватися люди - зі швидкістю та комфортом.
Попри численні технічні проблеми та доволі високу вартість квитків - від сотні до кількох сотень євро - швидкісні потяги користуються шаленою популярністю серед європейців. Адже чого лише вартує комфорт та швидкість! У планах компанії - подальше розширення залізничного покриття. Тому хто зна, може колись подорож із Києва до Лондона також забиратиме кілька годин?
2 хв
Євростар - комфорт та швидкість понад усе
Швидкість в сучасному світі вирішує практично усе. Колись потягом з Лондона до Парижа дістатися було нереально. Зараз подорож залізницею займає всього 2 години 15 хвилин. А все завдяки їй - компанії Євростар.