Як повідомляє УНІАН, про це заявив глава Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування протиправних діянь правоохоронних органів та окремих посадових осіб Геннадій Москаль під час прес-конференції.

"У ТСК всі матеріали є, було два літака з Росії, які привезли спецзасоби для придушення демонстрантів, вони в Україні заборонені законодавством, а частина з них заборонена Женевською конвенцією", - розповів він.

Москаль зауважив, що частину спецзасобів не визнає світ, вони заборонені для використання у світовій практиці, навіть під час військових дій.

Також він повідомив, що спецзасоби, які міліція розмитнювала як феєрверки, травмували 3,7 тисяч людей.

Як повідомив Москаль, оприлюднення Постанови КМУ №13 від 22.01.14 “Про внесення змін до пункту 12 Правил застосування спеціальних засобів при охороні громадського порядку”, що надало можливість органам МВС України протиправно використовувати їх проти учасників масових протестів протягом січня-лютого 2014 року, відбулося з грубим порушенням чинного законодавства.

Оскільки перший заступник міністра Кабінету міністрів України Владислав Забарський, перевищуючи службові повноваження, проставив візу “На випуск” на проекті постанови, яка дозволяє передання постанови в ЗМІ для оприлюднення, без підпису тодішнього прем’єр-міністром України Миколою Азаровим (останній після засідання КМУ відлетів у Давос).

За словами Москаля, Забарський з метою підписання вже оприлюдненої постанови звертався до Азарова вже фактично після того, як останній подав у відставку. Проте Азаров відмовив Забарському у підписанні. Ця постанова до теперішнього часу знаходиться у Секретаріаті КМУ без підпису Азарова, тобто юридично до теперішнього часу вона є недійсною, наголосив депутат.

Москаль стверджує, що після оприлюднення постанови, на проекті цієї постанови проставила свій підпис екс-міністр охорони здоров’я Раїса Богатирьова, що нібито мало б свідчити про погодження МОЗ проекту постанови. Водночас, прийняттю такого роду постанови мало передувати подання висновку МОЗ, який мав бути затверджений після проведення випробувань та різних досліджень у спеціалізованих інститутах МОЗ України, чого зроблено не було (інститути відмовились проводити дослідження заднім числом).

Москаль також наголошує, що екс-міністр юстиції України Олена Лукаш підписала висновок Мін’юсту України за результатами правової експертизи до проекту вищезазначеної постанови КМУ, в якому погоджує проект без зауважень. Водночас у цьому висновку окремо звертає увагу на те, що згідно з пунктом 5 параграфу 33 Регламенту Кабінету міністрів України, затвердженого Постановою КМ України від 18.07.07 №950, проект акта Кабінету міністрів підлягає обов’язковому погодженню всіма зацікавленими органами, а також Мінфіном та Мінекономрозвитку. Також, відповідно до положень частини 3 статті 14 Закону України “Про міліцію”, повний перелік спеціальних засобів, а також правила їх застосування, встановлюється Кабінетом міністрів України за висновком центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, і Генеральної прокуратури України.

Окремо Москаль зазначає, що Кабінетом міністрів України 22 січня 2014 р. також була прийнята постанова №14 від 22.01.14 року “Про внесення змін до пункту 16 Правил застосування спеціальних засобів при охороні громадського порядку”, згідно з якою фактично дозволено застосування водометів за температури нижче 0 градусів С. За наявною інформацією, повідомляє Москаль, вказану постанову прийняли з аналогічними порушеннями, без погодження заінтересованих міністерств та оприлюднена без підпису Азарова.

Москаль наголошує, що 4 лютого 2014 року виконуючий обов’язки Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Давидчук О.В. підписав висновок, що проект постанови Кабміну “Про внесення змін до пункту 16 Правил застосування спеціальних засобів при охороні громадського порядку” не відповідає Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практиці Європейського суду з прав людини.