Про те, де народжуються ідеї, як випробувати їх на міцність, чи можна стимулювати генерацію проривних ідей і творити на перетині, розповідають експерти Львівської бізнес-школи УКУ (LvBS) під час MBA Open House.
Якщо у тебе є сад і бібліотека – ти маєш майже усе
Ярослав Притула к.ф.-м. н.,викладач LvBS
У короткій перспективі зміни та інновації видаються болісними і страшними. Однак у довгому терміні нові технології ведуть до збільшення нашого багатства.
Якщо ми не можемо розв’язати проблему, поміняймо точку зору бачення цієї проблеми. Замість того, щоб аналізувати певні процеси за показниками ВВП, раджу поставити в основу аналізу іншу цінність. Маю на увазі країни, про які мало говорять з точки зору економічного зростання – Коста-Ріка, Таїланд – це нації, які, мабуть, є найщасливішими на планеті: існують певні механізми, які роблять цих людей щасливими, не зважаючи на відносну відсталість економік їхніх країн. Можливо, ставлячи питання таким чином ми також будемо щасливими.
We make a living by what we get, but we make a live by what we give (Sir Winston Churchill)
д-р Володимир Турчиновський, проректор УКУ
Кожен з нас повинен мати відчуття горизонтів, у яких ми живемо, – це заклик переступити через свої горизонти, а отже, через власні стереотипи. Для прориву не так багато потрібно – щоб людина знову зі своєю душею та гідністю була у центрі всього. Входячи у простір спілкування, ми зможемо творити нові концепції. Рухаючись уперед і змінюючи щось, треба пам’ятати, що усі наші рішення будуть однобічними, а економічні теорії нетривкими, якщо у центрі наших дій не стоятиме людина та її гідність.
Як перемагати у ХХІ ст.? – Будуючи простір довіри і свободи.
Як впроваджувати проривні ідеї? – Шукаючи себе та ідучи на зустріч іншим.
Як зберігати мир у душі та шанувати гідність іншого? – Віддаючи себе.
Вечеряйте зі своїми дітьми!
Павло Шеремета, голова правління і регіональний директор Регіонального інституту стратегії Блакитного Океану у Східній Європі і Центральній Азії, голова Дорадчої ради LvBS
Нам потрібно творити унікальні ідеї на перетині бізнесового, філософського, гуманітарного та мистецького просторів. Аналізуючи вашу ідею, переконайтесь, настільки цінним є ваше рішення, які будуть затрати та швидкість впровадження. Власне, наступним кроком є їх чітке і системне впровадження вашої ідеї. Якщо ви бачите хороші ідеї – копіюйте їх та впроваджуйте: на більшість управлінських підходів немає патенту, так само як і на здоровий глузд. Уже у процесі вам вдасться придумати щось краще. Третім кроком – є постійне зростання. Якщо учора нам чогось здавалось достатньо, – завтра цього вже може буде замало. Подумайте про 5 людей, які є найближчими до вас зараз. Через 3-5 років ви будете середнім із цих людей. Подбайте, щоб ці люди були людьми високого польоту!
Життя дає багато шансів – питання настільки ми готові це сприймати. Маю з цього приводу одну пораду: не обідайте в одному тому самому місці з одними ж і тими людьми, не замовляйте постійно однакові бізнес-ланчі: це сумно. Спробуйте щодня робити щось інше, і врешті-решт вечеряйте зі своїми дітьми.
Ставте перед собою вищі цілі
Оксана Кулаковська, партнер LvBS
Багато контекстів, які нас оточують, це можливості народження для ідей. Питання в тому, яка із цих ідей є моєю, з якою я готовий жити сьогодні, наступні кілька років чи все життя?
Як керівник ви повинні розуміти власні сильні та слабкі сторони: що треба підтримувати чи розвивати, що дає можливість впроваджувати певні рішення, як можна впливати на людей, від яких це впровадження залежить.
Проаналізуйте, які процеси на вас впливають, де є ви у цій системі; з якими рішеннями, котрі приймає хтось, ви готові жити завтра; настільки важливо, щоб те, що ви будете робити у майбутньому наповнювалося особливим змістом.
Щоб відповісти на ці запитання, постарайтесь розуміти: «хто я є, і що я повинен робити завтра, щоб залишатись ефективним керівником, аби творити ідеї, приймати рішення і брати на себе відповідальність».
Натхнення можна черпати від людей, які вас особисто надихають або ж, коли ви потрапляєте в інше середовище, абстрагуєтеся від щоденної рутини. А уявіть, якщо ви при цьому говорите про історію мистецтва, або їдете у монастир і ваше завдання – півдня мовчати, і вчитись слухати ті звуки, які навколо. Це дасть можливість відкрити у собі джерело щоденної енергії, якої раніше просто не було, бо ви витрачали її на рутинні речі, що видавались просто непомітними.
Ставте перед собою вищі цілі, тоді стимулюється наша нервова система, щоб творити вищі речі.
Колекціонуйте враження та емоції
Юрій Логуш, проректор УКУ
Бізнес – це не фінанси, маркетинг чи збут, це просто люди. Окрім того, бізнес – це команда, яка має чітке завдання – досягнення певних показників. Почавши працювати, я зіткнувся із проблемою: як керувати командою, згуртувати її навколо цілей. І тоді я зрозумів просту істину – трактуй інших так як хочеш, щоб трактували тебе. Три ключові фактори для успішності менеджера – людський фактор, професійність, середовище гідності. Важливо у свої щоденній діяльності створювати атмосферу взаємоповаги, яка дає можливість знаходити творчі розв’язки складних завдань.
Я вважаю, що християнські цінності – є універсальними. З ними ми повинні підходити і до нашого клієнта, і до постачальника. В Україні ці цінності, на жаль, відсутні. Але там, де вони впроваджуються – працюють добре.
У бізнесі немає статичності – тут ситуація завжди динамічна. Будьте відкритими до життя і постійно шукайте щось нове! Тіштеся різноманіттям та викликами, колекціонуйте враження! Знання – це історія, але у розв’язці кожної задачі у бізнесі ми пишемо майбутнє.