Водночас, керівний партнер фонду SRB Ventures Сахіл Блум вважає, що хороший холодний лист може кардинально змінити ваше життя або ваш бізнес. На власній сторінці у твітері інвестор поділився порадами, як правильно написати перше електронне повідомлення потенційній аудиторії.

Читайте також Як не втратити клієнтів під час війни: поради бізнесу

Пошук адресата

За словами Блума, він сам надсилав та отримував чимало холодних листів. Найперше, про що необхідно подбати, – ваш лист повинен потрапити до папки "Вхідні" отримувача. Якщо ви не знаєте електронної адреси людини, яка вас цікавить – це перша перешкода, яку необхідно подолати.

Інвестор радить розпочати пошук у Twitter, LinkedIn, на вебсайті компанії, де працює цікавий вам адресат, а також у Google, щоб побачити, чи є інформація про електронну адресу отримувача у відкритому доступі.

Якщо ж знайти інформацію не вдалось, Блум радить вдатися до обґрунтованих припущень. Наприклад, підібрати поштову адресу за принципом "ім'я@компанія.com", "ім'я.прізвище@компанія.com" або "прізвище@компанія.com". За словами інвестора, статистика показує, що 80% електронних адрес підпадають під такі прості алгоритми.

Як зробити, щоб ваш лист відкрили

Ключовим завданням під час написання холодного листа є зацікавити отримувача, щоб він взагалі його відкрив. Найпростіший метод – використати поле "Тема" й заповнити його таким чином, аби збільшити шанси на прочитання повідомлення. Блум пропонує декілька формулювань:

  • Я шукаю перспективи щодо…
  • Знайомий/спільний друг сказав, що…
  • Шукаю вашої поради щодо…

Проте, у світі не існує визначеної ідеальної методики щодо формулювання теми листа, тому необхідно експериментувати, враховуючи ваші конкретні обставини.

Зверніть увагу Скорочення штату: чи планує бізнес звільняти працівників

Лаконічність

Необхідно враховувати, що разом з вашим листом, адресат, найімовірніше, отримує масу таких холодних повідомлень. У нього немає часу та сил читати розлогі й детальні нотатки. Тому намагайтесь бути максимально лаконічними та зрозумілими. Використовуйте абзаци, щоб зробити текст більш привабливим до читання.

Персоналізація

Нікому не подобаються узагальнені електронні листи – у 99% випадків їх автоматично видалять. Під час надсилання повідомлення особисті підходи мають неабияке значення. Ваша мета – не створити відчуття в отримувача, що ви надіслали цього листа ще сотням людей. Кілька ідей щодо персоналізації від Блума:

  • послатись, наприклад, на книгу, яку вже колись згадував ваш адресат у соціальних мережах чи у публічному просторі;
  • згадати подкаст чи подію, у якій брав участь адресат, і те, що ви про це знаєте;
  • виділити статтю чи матеріал, з якої ви дізналися про отримувача.

Серйозність намірів

Поясніть, чому ви надсилаєте цього листа й вкажіть, чому отримувач повинен сприймати вас серйозно. Що ви зробили або створили цікавого чи помітного? Спробуйте аргументувати, чому адресат не може проігнорувати ваше повідомлення й повинен відповісти на нього.

До речі Український бізнес покращив оцінки майбутнього розвитку своїх підприємств

Сформулюйте цінність

Якщо ваш лист створює цінність для людини, то вона, швидше за все, ним зацікавиться. Блум наводить декілька шляхів, як цю цінність сформувати:

  • якщо ви презентуєте послугу, створіть макет того, що конкретно ви можете зробити для отримувача, й додайте знімок екрана в електронному листі;
  • якщо ви намагаєтесь домовитись про співбесіду, додайте до повідомлення документ, у якому опишіть вашу стратегію роботи протягом перших 100 днів на бажаній посаді у компанії.

Заклик до дії

На думку Блума, кожен успішний холодний електронний лист повинен містити чіткий і лаконічний заклик до дії. Використовуйте абзаци, щоб переконатися, що заклик викладено окремо від іншої інформації у тілі повідомлення. Найкраще виділити його жирним шрифтом.