Історія свята у світі та в Україні

Чемерис: Сама традиція свята народилась в Чикаго в 1886 році: робітники виступили за свої соціальні права – години праці, право на відпочинок тощо. Доречі тоді було страчено декількох людей. Тому наврядчі це можна назвати це святом. Скоріше це день боротьби за свої соціальні права.

В Україні одним з перших учасників цього руху був Іван Франко. І я вважаю, що в Україні цей день є дуже актуальним. Приклади тому протести шахтарів, порушення прав транспортників. І виходить така ситуація, що уряд змушує українців мовчати і нормально сприймати цю ситуацію.

Але якщо українці сьогодні і завтра змовчуть, то мовчати вони будуть довго.

Димов: Не варто забувати, що в Україні дуже довгий час це було не українське, а радянське свято. І, власне радянські верхівки під ширмою захисту прав робітників просували власну ідеологію. Тому важливе власне те, як саме цей день сприймають люди.

Ми не маємо права і не можемо забороняти саме свято, але ми маємо змогу зробити таким чином, щоб це свято було наповнено саме змістом боротьби робітників за свої права.

Ідеологічне наповнення свята

Чемерис: Зараз колишні члена КПРС і комсомолу є при владі. І вони говорять про те, що треба заборонити комуністичну ідеологію, треба заборонити першотравень, треба заборонити робітникам відстоювати свої права, необхідно заборонити людям виступати протии війни.

Свого часу вони виступали проти незалежної України, а зараз стали псевдопатріотами і говорять, що Україна на радість Путіну має стати концтабором.

Тому варто розуміти, що потрібно боротись не протии комунізму, як ідеології, а протии самих комуністів, які можуть бути представлені будь-якими політичними партіями у нинішній ВР.

Димов: Країні зараз важливо правильно відрізняти провокаційні мітинги комуністів від маршів за права працівників.

Символіка

Чемерис: Важливо пам’ятати, що у нас не заборонена комуністична символіка, і тому не варто боротися з тоталітаризмом тоталітарними методами.

Я переконаний, що не треба існуючу символіку трансформовувати під нинішні тенденції. Бо я впевнений, що, враховуючи сьогоднішні події, наші люди самі нададуть цьому дню потрібного змісту і з'явиться виключна символіка.

Натомість Димов відповів, що такий розвиток подій майже неможливий. Не потрібно пересмикувати, кажучи, що шахтарі виходять на мітинги за свої права, адже це неправда. І такі псевдомітинги ніяким новим сенсом першотравень не наповнять.

Більше — дивіться в інтерв'ю.