Нещодавно у Сочі російський президент Володимир Путін проголосив Су-57 "найкращим літаком не лише для Росії, а й для всього світу", пише National Interest.
Читайте також: Як Росія може знищити найдорожчу в історії систему озброєння США зсередини
Водночас голова російської "Об’єднаної авіабудівної корпорації" Юрій Слюсар оголосив, що перший серійний "Су-57" аерокосмічні сили Росії отримають до кінця 2019 року.
Однак видання наголошує, що у випадку російського Су-57 слово "найкращий" уводить в оману. Так, Американський F-35 розробили на основі концепції "інформаційного синтезу".
Це означає, що американський винищувач обладнаний цілим рядом бортових сенсорів і процесів. Вони дозволяють йому збирати, аналізувати й будувати динамічну картинку про поле битви, щоб використовувати її в бою. Окрім того, F-35 передавати цю інформацію іншим літакам у реальному часі.
Також F-35 може координувати дружні підрозділи в повітряному просторі ворога. Російський "Су-57" не може нічого з цього.
Але важливіше те, що він навіть не намагається щось таке зробити. І в цьому якраз і криється проблема з проголошеною концепцією Путіна про "найкращий винищувач у світі", так само як претензія російського літака на п’яте покоління, –
пише National Interest.
Операційне призначення обох винищувачів дуже різне. На відміну від F-35, "Су-57" навіть не розроблявся як мобільний нервовий центр для ескадр. У своєму плануванні він не мав би проникати на територію потенційного ворога, долаючи складні системи протиповітряної оборони.
"Су-57" також не розробили для інтенсивних наземних атак – тут перевага знову за F-35 буде мати перевагу. "Су-57" повинен був стати платформою для завоювання переваги в небі, щоб уражати цілі на високій швидкості.
Як удосконалюють F-35?Винищувачі F-35 планують обладнати лазером. Нова технологія дасть пілотам низку додаткових можливостей, і йдеться не лише про ліквідацію ракет у повітрі. Винищувачі зможуть збивати ворожі літаки, нагріваючи їх і спалюючи за допомогою потужного бортового лазера. Окрім того, військово-морські сили США планують розпочати застосовувати нову версію стелс-бомби AGM-154, або JSOW ще до завершення 2023 року. Удосконалять і F-35C. Турбореактивний двигун Hamilton-Sundstrand TJ-150 підвищить дальність польоту бомби з приблизно 100-130 кілометрів у базовій версії до 560 кілометрів. Бомба також зможе вражати добре захищені об'єкти без побоювань входження літака-носія в зону ураження протиповітряної оборони.