Таку думку в коментарі Бізнес-порталу UAprom висловив глава парламентського Комітету з питань промисловості та підприємництва Віктор Галасюк, пишуть "Подробиці".
"Особливо постраждає гірничо-металургійний комплекс, на який припадає 45% вантажних перевезень УЗ, а також майже чверть експорту і промвиробництва. Також серйозно потерпатимуть аграрії. Потенційний виграш державного монополіста "Укрзалізниці" буде повністю знівельовано і перевершений негативними макроефектами – падінням експорту, погіршенням платіжного балансу, ослабленням гривні і зростанням інфляції", – сказав він.
За його словами, кожна людина відчує цей негатив на собі – хтось за цінами в магазинах і знеціненням гривні, хтось – втративши робоче місце.
"Промисловість сьогодні потрібно всебічно підтримувати, в тому числі шляхом стримування енергетичних і залізничних тарифів", – зазначив В.Галасюк.
Відповідаючи на питання про те, що для вирішення всіх стратегічних проблем УЗ потрібен трильйон гривень і 30 років (про що недавно заявив топ-менеджмент компанії), нардеп зауважив, що дуже дивно чути подібні заяви.
"У минулому році вартість вантажних залізничних перевезень зросла більш ніж на 40%."Укрзалізниця" зібрала додаткові мільярди з промисловості, аграріїв і інших промспоживачів. Зобов'язувались замовляти вітчизняні вагони з українського ж металу. Але, за наявною у мене інформацією, річний план капітальних інвестицій в цьому році поки виконаний менше ніж на 20% (за перше півріччя інвестовано 3,5 млрд грн із запланованих 18,4 млрд грн).
Таким чином, зазначив В.Галасюк, тарифи піднімаються, величезні гроші з українських виробників викачують, а проблему з перевезеннями, в т.ч. з дефіцитом локомотивів і вагонів, вирішити не можуть, навіть незважаючи на наявність коштів.
"Очевидно, не гроші або тариф сьогодні є" вузьким місцем "УЗ. Потрібно шукати резерви, переходити на стратегічний, а не ситуативний менеджмент, налагоджувати державно-приватне партнерство", - констатував глава промислового комітету.
Нагадаємо, раніше фінансовий директор УЗ Андрій Рязанцев заявив про те, що рівень економічно справедливого тарифу на перевезення вантажів залізничним транспортом повинен бути в три рази більше діючого, а без підвищення тарифів неможливо очікувати суттєвих позитивних змін у розвитку залізничних перевезень.