Про це пише UAprom.
"Балчун говорить про підвищення внутрішніх ж/д тарифів, а сам має намір дати знижку для транзитних вантажів "Металоінвесту". Це просто нонсенс! Чому українські металурги повинні субсидіювати своїх зарубіжних конкурентів, у тому числі російських? В такому випадку, нехай "Укрзалізниця" дає знижки рударям на західних переходах, вони їм теж не завадять", – сказав він.
За його інформацією, зараз ведуться переговори про надання знижок в обсязі $30-40 млн на транзитні перевезення вантажів. "Ці недоотримані доходи УЗ згодом захоче компенсувати шляхом підвищення тарифу для своїх внутрішніх споживачів. Де логіка?" – дивується Каленков.
Глава "Укрметаллургпрома" також зазначив, що досі "Укрзалізниця" не оприлюднила інформацію про те, на які цілі були направлені отримані їй кошти від попередніх підвищень – 9 млрд грн від 30%-ного зростання в 2015 році і 4,5-5 млрд грн, які залізничники очікують отримати від підвищення в поточному. "Куди пішли гроші від попередніх індексацій? Обіцяли звіт, обіцяли масштабну інвестпрограму, а їх ніхто в очі не бачив", – дивується він.
Крім того, президент "Укрметаллургпрома" висловив нерозуміння, для чого наймали дорогого західного менеджера для УЗ, коли він робить все те, що робили його попередники – підвищує тарифи, неефективно витрачає кошти, не звітує за мільярдні витрати.
При цьому Каленков нагадав, що приховані резерви додаткового джерела доходу для УЗ лежать в площині боротьби з корупцією. "Ще недавно йшлося, що на корупційних схемах "Укрзалізниця" втрачає до 20 млрд грн. Знайдіть ці гроші, вони набагато більше, ніж ті, які будуть отримані від підвищення тарифів", – підкреслив він, додавши, що Балчун особисто обіцяв премєр-міністру 7 млрд грн. І якщо глава УЗ це зробить, то підвищувати ж/д тарифи не доведеться.
"Металурги відмовляються інвестувати в корупцію і неефективність УЗ, наявність яких визнають самі керівники залізниці. Крім того, ми відмовляємося компенсувати простої, позначаються на прибутковості УЗ, в тому числі через невміння організувати перевізний процес: зриваються плани поставок з-за несвоєчасної доставки дизпалива. А саме ДТ як купували, так і закуповується неефективно, за завищеними цінами", – сказав він.
Каленков вважає, що тільки після вирішення всіх цих проблем можна говорити про індексацію. Більш того, вважає глава "Укрметаллургпрома", до тих пір поки в Україні не буде створено незалежний регулятор на транспорті, не можна вести мову про підвищення залізничних тарифів на вантажоперевезення.
"Не повинно бути підвищення тарифів і зміни у ставках тарифів до трьох пір, поки не буде створено незалежний регулятор на транспорті. В цьому органі не буде конфлікту інтересів і корупційної складової. Ми сподіваємося, що він буде проводити нормальну економічну та промислову політику", – сказав він.
За його словами, про це представники гірничо-металургійного комплексу говорили премєр-міністру Володимиру Гройсману на розширеній нараді в Кабміні з проблем галузі, яке відбулося 2 вересня і мають намір наполягати на наступній зустрічі, запланованої в кінці місяця.
"Ми наполягаємо на тому, що в цьому питанні існує конфлікт інтересів. Не може сама "Укрзалізниця" постійно підвищувати тарифи. Це державна монополія. Зрозуміло, що свою неефективність залізничники намагаються списати на більш високі тарифи", – зазначив А. Каленков.
При цьому голова Асоціації висловив сумніви, що УЗ вдасться отримати додатковий дохід, підвищивши тарифи. "Гірничо-металургійний комплекс, який перевозить більше половини усіх вантажів УЗ, знаходиться в критичному стані. Тому будь-яке підвищення тарифів просто призведе до пропорційного скорочення вантажних перевезень. Від такої політики "Укрзалізниця" отримає тільки збитки", – резюмував він.
Нагадаємо, що 20 вересня глава "Укрзалізниці" Войцех Балчун заявив про намір підвищити тарифи на вантажні залізничні перевезення в 2017 році. "Вантажні тарифи для нас – ключовий елемент стабілізації ситуації у всій компанії. У поточному році, з 30 квітня, підвищилися вантажні тарифи, хоча планувалося два етапи підвищення. Думаю, що в наступному році таке підвищення також відбудеться. Ми хочемо, щоб це сталося якомога швидше – в першому кварталі 2017 року", – повідомив він.
Крім того, стало відомо, що російська гірничо-металургійна компанія "Металоінвест" має намір домогтися від "Укрзалізниці" знижки до транзитного тарифу для перевалки в морпорту "Південний" 5 млн тонн гірничорудної продукції. При цьому росіяни вже отримали знижену ставку перевалки в морпорту.