Тіньовий ринок набирає обертів
Як зазначили в Інституті Споживчих Експертиз, стрімкість повернення фальсифікаторів на ринок зумовлена, зокрема, майбутнім поверненням податків на пальне на довоєнний рівень. Що призведе до здорожчання ресурсу.
Читайте також АЗС підвищать ціни на бензин та дизель: чого очікувати українцям влітку
А це лише збільшить маржу (фальсифікаторів), оскільки працювати їм буде "цікавіше", ніяких податків вони не платили і не збираються,
– підкреслюють експерти.
Як підробляють дизель
В Інституті пояснюють: головним показником підробленого дизеля є високий вміст сірки. І у зразку, виявленому в одній з мереж АЗС, він склав 362 міліграма у кілограмі – при нормі в не більше 10 міліграмів у кілограмі. Ще в одній мережі було зафіксовано 357 міліграмів у кілограмі.
Експерти пояснюють: сірка вбивча для нейтралізаторів і сажових фільтрів. А вилучення її з пального є важким і витратним процесом.
Висока концентрація сірки в дизелі неминуче призведе до схуднення гаманця внаслідок ремонту паливної системи та двигуна. Це ще не кажучи про вихлоп, через який оксидом будуть дихати пішоходи на вулицях міст,
– зазначили в Інституті.
Також у підробному пальному було виявлено порушення у температурі спалаху. Яка має складати щонайменш 55 градусів.
За даними ж Інституту, у деяких зразках цей показник склав 45 та 37 градусів. Що робить таке пальне вогненебезпечним – оскільки "що нижча температура від нормативу, то вища ймовірність його вибуху при ДТП чи іншій надзвичайній ситуації".
Українці купуватимуть неякісне пальне
Зі свого боку, аналітики Нафтогазової Асоціації України переконані: українці купуватимуть фальсифікат, навіть попри всі загрози, які той несе. Причиною цього там називають все те ж повернення податків на довоєнний рівень.
Заради економії власних коштів, покупці пального масово переходитимуть до відвертих нелегалів. Не зважаючи на ризики від якості пального та загрозу для здоров’я та життя,
– вважають в Асоціації.