Припинення транспортування російської нафти цими танкерами сталось через низку причин. Це 24 Каналу зауважив економіст та виконавчий директор Економічного дискусійного клубу Олег Пендзин.
Читайте також Лише санкцій мало, – Пендзин сказав, як ефективно притиснути російську економіку
Ця ситуація б'є росіян по кишені
Олег Пендзин зазначив, що ця ситуація, зокрема, пов'язана із подіями, що відбуваються у Червоному морі. Трафік, який там є, зараз потрапив під дуже жорсткий контроль американських військово-морських сил.
Також був випадок, коли єменські хусити влучили у танкер, який перевозив російську нафту. Це дуже серйозно налякало судновласників. Загалом є кілька причин, чому приблизно третина російського танкерного тіньового флоту припинила курсувати.
Насамперед загострення ситуації у цій території. Також різке збільшення там присутності американських військово-морських сил, що, як наслідок, приводить до більш чіткого контролю, які саме кораблі і чому там проходять цей трафік. Крім того, посилення контролю за санкціями від американської адміністрації,
– пояснив економіст.
Зараз росіяни шукають способи, як змінити ситуацію. Адже через такий розвиток подій вони втрачають свій дохід.
"Ця ситуація дійсно б'є по кишені. Приблизно 10 мільярдів падіння доходів через припинення транспортування танкерів. Подивимося, як буде далі, тому що росіяни весь час шукають засоби обходження", – додав він.
Танкерів Росії для перевезення нафти стало менше
- Ситуація на ринку нафти для Росії в останні місяці значно погіршилась. Усе через посилення санкцій з боку США за порушення цінової стелі. Йдеться про тіньовий флот Росії, за допомогою якого продовжують перевозити нафту.
- З 10 жовтня 2023 року приблизно половина суден з цього флоту перестали використовувати для транспортування чорного золота. За даними Bloomberg, з 50 танкерів, які потрапили до санкційного списку, приблизно половину припинили використовувати для транспортування нафти.
- Загалом 21 танкер не завантажував нафту після потрапляння під дію санкцій. Ще сім не доставляли вантажі й до запровадження обмежень (вони стоять порожні), а три, цілком ймовірно, невдовзі завантажать нафтою.