Так, сьогодні літаки мають спеціальні електронні системи, які допомагають під час посадки. Однак повністю покладатися на них не можна. Як приклад - катастрофа польського авіалайнера під Смоленськом у Росії, в якій загинули майже 100 людей.

Американська компанія Honeywell представила унікальну систему "синтетичного бачення" (Synthetic Vision System) для літаків. Вона дозволяє пілотам бачити на моніторах чітке зображення того, що відбувається за бортом за будь-яких погодних умов. Замість традиційного виведення технічної інформації, система подає на екрани детальну графічну тривимірну картинку ландшафту. Це означає, що навіть при нульовій видимості пілоти зможуть чудово бачити куди летять.

“У звичайному авіалайнері чи у старіших бізнес-літаках ось такі дисплеї. Їх все ще вважають сучасним способом відображення приладів. Однак кокпіти майбутнього матимуть нову систему "синтетичного бачення", - каже пілот Джон Тютен.

Інноваційна система допоможе пілотам краще орієнтуватися у ситуації. Як кажуть розробники, "синтетичне бачення" зробить авіацію ефективнішою та безпечнішою.

“Представлена нами технологія забезпечує пілотів точною навігацією. Літак не відхилятиметься від обраного курсу, завдяки цьому політ буде більш ефективним”, - переконаний віце-президент компанії Honeywell Карл Еспозіто.

До складу системи "синтетичного бачення" входить унікальна програма SmartLanding. Вона ідентифікує посадкову смугу, своєчасно надає візуальні та звукові підказки членам екіпажу, якщо літак приземляється на надто великій висоті, рухається зашвидко чи взагалі не готовий сідати.

“Коли приземлення відбувається при поганій видимості чи сильному вітрі, дисплей показує де знаходиться посадкова смуга. Якщо вітер бічний, літак може зійти з курсу і опинитися збоку, але завдяки системі пілот точно знатиме де шукати смугу. У нашому випадку вона прямо”, - зауважує пілот Джон Тютен.

Наразі система "синтетичного бачення" доступна лише для невеликих бізнес-літаків. На пасажирські авіалайнери її встановлюватимуть ще нескоро.