Деякі з них допомогли зібрати кошти на боротьбу із захворюваннями, інші – стали справжнім мемом, про який досі згадують із ностальгією. Водночас цей інструмент є вдалою рекламною кампанією, яка дозволяє розказати більше про компанію чи бренд, пише 24 Канал.
Читайте також Чому важливо створювати, дивитися та популяризувати україномовний контент
До того ж завдяки сучасним технологіям челенджі все частіше нагадують цілі інтерактивні квести. Приміром, онлайн-казино slotoking в рамках рекламної кампанії "Королівський сезон" розробило унікальні ігрові механіки, реалізовані у вигляді восьми челенджів. Детальніше про реалізацію та результати ідеї розповідаємо у спецпроєкті Королі розваг.
Історія челенджів, чому вони важливі
Зародження челенджів пов'язують із поширенням інтернету. Підлітки, які активно освоювали соцмережі, почали наслідувати відомих блогерів. Інші – самостійно вигадували креативні ідеї, аби отримати шанс завоювати популярність на різноманітних платформах.
Першим викликом, що завірусився у всьому світі, вважають Cinnamon Challenge. Пік популярності відео, на яких люди їдять корицю, припав на 2012 рік. Однак мало хто знає, що перше таке відео з’явилося ще у 2001 році. Як пише Knowyourmeme, автором ідеї став Майкл Баффінгтон. Під час одного із робочих днів його колега Ерік Гудлад кинув йому нездійсненний виклик – з’їсти столову ложу кориці. Баффінгтон записав результат на відео та виклав ролик на YouTube у 2006 році.
На початку 2012 року відео завірусилося та стало одним із найвідоміших інтернет-трендів. Лише на YouTube було розміщено понад 51 000 відеороликів, деякі з яких набирали мільйони переглядів.
Тренд навіть викликав занепокоєння у медичної спільноти. В тогочасних профільних виданнях неодноразово наголошували, що кориця у великих дозах може бути шкідливою для організму. Утім, віральність взяла своє: упродовж тривалого часу користувачі інтернету намагалися з’їсти ложку кориці за 60 секунд, адже в теорії все виглядало просто.
В Україну челенджі зайшли з вірусним Harlem Shake. Молодь активно підхопила ідею божевільного танцю, що народився у Гарлемі (Нью-Йорк) під час перерви на стрітбольних іграх. Челендж проводили в офісах, на площах міст, в гаражах та на природі. З відповідним музичним супроводом заливали сотні мемів. Харлемшейкоманія, яка здається сьогодні повною маячнею, насправді була одним зі способів показати, як легко об’єднати в одному виклику абсолютно різних людей. А в наших реаліях це підкреслило, що левова частка молоді орієнтується на західні тренди.
Легендарні челенджі
Та лише розвагами та хореографією челенджі не обмежилися. За два роки манії викликів, інтернет-спільнота зрозуміла, що використовувати цей інструмент можна і для швидшого поширення важливої інформації. Так, вже у 2014 році світ сколихнув наймасштабніший виклик – Ice Bucket Challenge.
Учасники челенджу виливали на себе відро холодної води / Фото Unsplash
Учасники челенджу виливали на себе відро холодної води та знімали це на відео. Ролики викладалися у соціальні мережі із закликом повторити дію або перевести 100 доларів на рахунок благодійної організації, яка займається дослідженнями аміотрофічного склерозу.
Ініціативу підтримали багато знаменитостей, зокрема, Бенедикт Камбербетч обливався крижаною водою цілих п'ять разів. А фізик-теоретик Стівен Гокінг переказав кошти на потреби фонду. Отож мету проєкту – привернути увагу до невиліковного захворювання нервової системи було досягнуто.
Ще один виклик із соціальним підтекстом Don't Judge (дослівний переклад "не суди") пронісся мережею у 2015 році. Учасники малювали на своїх обличчях риси, які вважаються непривабливими: товсті моноброви, прищі, шрами. Фотопорівняння у "непривабливому" образі викладали в мережу поруч із зображенням без гриму. Челендж супроводжувався закликом не оцінювати людей за їхньою зовнішністю. Ідея полягала в тому, що естетичні недоліки не роблять людей гіршими.
Зараз про челенджі знають у всіх соціальних мережах. Ними користуються бренди та звичайні люди. До того ж тренди почав задавати тікток, де щодня народжуються нові ідеї та виклики, що намагаються відтворити мільйони користувачів соцмережі. Чого лише вартує танець Венздей, що завірусився у мережі.
Також в соцмережах регулярно виринає запущений у 2019 році "10 років Challenge". Користувачі викладають свої фотографії десятирічної давності та свіжі знімки та діляться спостереженнями, які зміни відбулися упродовж цих років. До слова, цей же тренд дещо модифікували під час COVID-19. Тоді люди ділилися фотографіями до початку пандемії та наприкінці.
Популярними залишаються професійні челенджі. Один із таких – Inktober. Це щорічний марафон ілюстрацій, який триває протягом жовтня. В офіційному акаунті виклику щодня публікують тему для ілюстрації, а учасники діляться результатами зі спільнотою, додаючи до малюнка відповідні хештеги.
Нині, окрім відомих блогерів та творчої спільноти, цю культуру популяризують українські військові та волонтери. Приміром, у 2021 році до 30-річчя ЗСУ було запущено челендж "30 днів вдячності". Ініціативу реалізували, щоб показати, кого та що захищають наші військовослужбовці.
Челенджі як інструмент популяризації ідей використовують також українські зірки, медійники та цілі компанії. Та, окрім освітньо-благодійної місії, виклики досі залишаються розвагою. Тож саме їх інтегрувало у свою рекламну кампанію онлайн-казино слотокінг. Детальніше про те, що із цього вийшло – далі.
slotoking запустив найбільшу кількість челенджів: як це відбувалося
Наприкінці літа українське ліцензійне онлайн-казино слотокінг запустило рекламну кампанію під назвою "Королівський сезон". Її головною особливістю стали унікальні ігрові механіки, реалізовані у вигляді восьми челенджів.
slotoking запустив рекордну в Україні кількість челенджів: дивіться відео
Щоб взяти участь у челенджах користувачам пропонували виконати умови, які діють в конкретний тиждень. Так, кожен мав нагоду розважитися та отримати цінні призи.
Челенджі охоплювали безліч бонусних механік та різні формати турнірів, а також лутбокси, колесо фортуни та багато іншого. Як зазначили у компанії, для ігрового ринку України – це абсолютний рекорд.
Наші ігрові челенджі – окремий привід для гордості. Адже усі вони розроблені та реалізовані командою slotoking. Дуже багато часу пішло на підготовку та тестування. Лише після того, як ми впевнились, що усе працює як годинник – вирішили об'єднати челенджі в "Королівський сезон",
– розповіли представники слотокінг.
Найбільший ажіотаж отримали перегони та челендж з відкриттям лутбоксів. Саме їх гравці могли побачити у "Суперсезоні", що тривав упродовж трьох тижнів – з 11 вересня по 30 вересня.
Розробники наголошують, що популярність цих викликів зумовлена тим, що для гравця завжди цікаво пробувати щось нове, а також змагатися з іншими.
Адже навіть найцікавіша гра з часом набридає, якщо граєш у неї один. Як приклад – комп'ютерні ігри. Тому за останні 10 років серед розробників спостерігається тенденція додавання різних онлайн-режимів, додаткових мініівентів і багато іншого,
– зазначають у slotoking.
Челенджі урізноманітнюють ігровий процес, додають нових вражень. А слотокінг завжди шукає та впроваджує нові формати, щоб гравці отримували унікальний ігровий досвід. І в "Королівському сезоні" це комбо спрацювало максимально вдало.