Архів
Курси валют
Погода
      youtube @24
      Loading...
      google @24
      RSS СТРІЧКА
      Загальний RSS

      Топ новини

      Відео новини

      Коробка передач: робот, автомат чи механіка – в чому різниця

      5630 Читать новость на русском
      Коробка-робот, автомат чи механіка – в чому різниця / 24 Канал

      Вибір коробки передач: робот, автомат, варіатор або механіка – один з ключових чинників під час покупки автомобіля. Чим відрізняються ці види трансмісій і яка потрібна саме вам?

      Наскільки істотна різниця в коробках передач і що вибрати: робот, автомат, варіатор або механіку? Давайте розберемося.

      Насамперед треба зрозуміти, що при чотирьох варіантах коробок передач ми говоримо все-таки про два типи трансмісій: з ручним керуванням ("механіка") і автоматичну. А вже остання може бути класичним автоматом, варіатором або роботом – хоча різниця ця суто конструктивна, з точки зору споживача принципових відмінностей немає: перемикати передачі водієві не потрібно. Це і приймемо за вихідні дані.

      Заодно нагадаємо, що коробка передач вбудована на шляху потоку потужності від двигуна до коліс і необхідна для того, щоб змінювати крутний момент – іншими словами, тягу на колесах.

      Читайте також: Україна готується до повернення техогляду автомобілів

      МКП – механіка, ручка, мануальна трансмісія

      Коробка-робот, автомат или механика: в чем разница

      Механічна коробка передач з ручним перемиканням - найдоступніший вид автомобільної трансмісії. Для багатьох бюджетних моделей це єдиний можливий варіант

      Звичайна коробка передач (МКП, MT) – це набір шестерень, зачеплення яких в потрібному поєднанні водій змінює вручну, тим самим важелем, що стирчить з підлоги. Тому таку трансмісію називають "механікою" або "ручкою". У "комплекті" з МКП обов'язково йде муфта зчеплення, яка управляється педаллю, і будь-яку дію важелем коробки водій супроводжує вижимкою педалі – при заданому положенні педалі газу! Все це перетворює процес перемикання в дещо клопітку процедуру, чому МКП і вважається найменш зручною в експлуатації. Її єдиний плюс – низька вартість, тому що навіть по ресурсу з нею можуть позмагатися інші "автомати".

      "Автомат"

      Коробка-робот, автомат или механика: что выбрать

      Класична автоматична коробка з гідротрансформатором до сьогодні залишається найнадійнішим та шанованим видом трансмісії

      Класична автоматична коробка передач (АКП, AT) з гідромеханічною начинкою називається у нас "автоматом". З нею від водія потрібно лише вибрати напрямок руху (вперед або назад), а в подальшому вибір і перемикання ступенів робить автоматика.

      Це найстаріший вид автоматичної трансмісії. Незважаючи на складність, такі АКП давно відпрацьовані у виробництві, вони надійні і довговічні. Також класичні "автомати" працюють м'яко, комфортно для пасажирів і передбачувано для водія. Недоліків теж чимало: "гідромеханіка" важка, громіздка, дорога, в порівнянні з "механікою" вона істотно підвищує витрату палива і знижує динаміку автомобіля. Незважаючи ні на що, цей вид автоматичних трансмісій вважається класикою, так само як і коробка-робот, широко застосовується в масовому автовиробництві.

      Коробка-робот

      Коробка-робот, автомат или механика

      Найпростіша роботизована коробка – найдешевший шлях отримати автоматичну трансмісію. Але працює така коробка-робот зазвичай некомфортно

      Як не дивно, коробка-робот (РКП, РТ) одночасно може бути і найдорожчим, і найдешевшим видом автоматичних трансмісій. Бюджетний і простий з технічної точки зору варіант – це звичайна механічна коробка зі зчепленням, до яких прибудовані електроприводи. Вони по команді електроніки витискають зчеплення і пересувають той самий важіль управління "механікою", звільняючи від цієї праці водія.

      Правда, у дешевого робота виходить це не так вправно, як у людини, і під час зміни ступенів машина часто неприємно смикається, прискорення виходить переривчастим. Зате на відміну від класичного "автомата" ця коробка-робот не підвищує витрату палива. І взагалі, це найдешевший спосіб дати споживачеві машину з автоматичною трансмісією, тож до нього іноді вдаються виробники недорогих компактних малолітражок.

      До категорії роботів відносять також найскладніший вид автоматичних коробок – преселективні АКП (DSG, PDK, SMG, EDC тощо – в залежності від виробника). По суті це дві механічні коробки передач, кожна зі своїм зчепленням, втиснуті в один корпус. Як і в звичайному бюджетному роботі, керують перемиканнями сервоприводи і електронний блок.

      Коробка-робот, автомат или механика: что выбратьПреселективна коробка-робот - найбільш складний та найефективніший на сьогодні вид автоматичної трансмісії

      Суть таких конструкційних хитрощів – мати в КП одночасно дві включених передачі, одна з яких працює на колеса автомобіля через своє зімкнуте зчеплення, а друга – з розімкненим зчепленням – чекає черги на підключення до коліс. Суворо в потрібний момент комп'ютер подає команду, одне зчеплення розмикається, друге змикається – і передача переключена без переривання потоку потужності, буквально за долі секунди! Прискорення виходить динамічним, практично без ривків, так чи інакше властивих іншим раніше названим автоматичним коробкам.
      Власне, преселективна коробка-робот за всіма статтями краща за інші "автомати" і краща за найдосвідченішого водія: вона перемикається бездоганно як з точки зору економії палива, так і з точки зору динаміки. Що й дало підстави використати ці трансмісії для безкомпромісних спортивних автомобілів. Єдиний мінус – складні за будовою, вони не завжди надійні, дуже дорогі самі по собі і в ремонті.

      Варіатори

      Коробка-робот, автомат или механика: что выбрать
      Сучасний варіатор допомагає економити пальне, забезпечує плавний і комфортний рух, але не любить часті буксування та ізду в заторах

      Окремо стоять безступінчаті автоматичні трансмісії, або варіатори. Ще їх називають CVT (Continuously Variable Transmission — передаточне відношення, що безупинно змінюється). Замість шестерень тут – пара розсувних шківів, і з'єднує їх металевий дрібноланковий ремінь.

      В залежності від умов руху шківи автоматично змінюють свій діаметр, чим і досягається зміна передавального числа. Причому робиться це плавно, тому ступенів в такий трансмісії немає. В роботі така передача найкомфортніша, може збентежити тільки незвичний характер роботи двигуна, який при розгоні довго гуде на одній ноті. Варіатор зазвичай дешевше класичного гідромеханічного "автомата" і преселективного робота, витрати палива з ним скромні.

      Коробка-робот, автомат, вариатор или механика: что выбрать

      Металічний ремінь або ланцюг варіатора деколи доводиться міняти, а це пов'язано з повним розбиранням агрегату

      Зараз CVT застосовуються досить часто, приблизно як коробка-робот, у тому числі і на досить великих авто. Але не можна сказати, що варіатори особливо люблять вітчизняні споживачі. Багато користувачів переконані, що така трансмісія не дуже довговічна, крім того, вона не любить довгої їзди в заторі, бездоріжжям й на високій швидкості.
      Слабке місце – ремінь, який зношується і вимагає повного розбирання коробки для заміни, і масло, яке потрібно змінювати в строк і неодмінно для заявленої марки. Загалом, новий автомобіль з варіатором можна купувати, старий – з оглядом на його пробіг та інформацію про ресурс CVT конкретної моделі.

      Читайте також: Купе Chevrolet Corvette ZR1 вперше в історії випустили з автоматичною коробкою передач

      Резюмуючи, скажемо: вирішивши принципово, що вам потрібна автоматична трансмісія, запишіться у дилерів на тест-драйв і випробуйте різні види "автоматів" на ходу. Однак, споживачеві слід мати на увазі, що більшість компаній не пропонує вибору між типами автоматичної трансмісії. Тобто в деяких випадках доведеться брати або не той тип "автомату", або відмовитися від покупки машини, яка вже приглянулася, на користь іншої, що комплектується видом автоматичної трансмісії, яка вас цікавить.

      powered by lun.ua
      Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
      Коментарі
      Більше новин

      Читай новини навіть без інтернету

      Завантажити

      Читай новини навіть без інтернету

      Залиште відгук