Мовляв, існуючу регуляцію проводять за рахунок бізнесу, тож вона не має жодного відношення до ринкової економіки. Так, обмеження націнки на соціальні товари в торговельних мережах коливається від 10 до 12 відсотків. Та для більшості товарів, зокрема овочів та круп, кажуть виробники, її іноді не вистачає навіть на покриття власних операційних витрат. В результаті страждає рентабельність та інвестиційна привабливість бізнесу.

"Для нас незрозуміла економічна сторона цього питання. Не секрет, що знижуючи базу для оподаткування, держава попросту втрачає гроші, які можна було отримати до бюджету", - каже гендиректор Української торгової асоціації Ігор Кішко.

"Роздріб тільки знижує ціни. І чим більше роздрібної торгівлі, чим більше конкуренції серед роздрібної торгівлі - тим більше зниження цін. Чому? Тому що роздріб працює на обороті, а не на підвищенні цін", - каже президент Української торгової асоціації Ігор Баленко.

Цьогоріч ціни на агропродукцію зросли більше ніж на 20 відсотків. Так, овочі в порівнянні з минулим роком, подорожчали в середньому на 5 гривень. М’ясо - на 15, а молоко - на 3 гривні. Ціни зростатимуть і надалі, прогнозують аграрії.

"Зараз йде загальносвітова тенденція здорожчання м’яса, тому що на наш внутрішній ринок сильно впливав імпорт м’яса, а зараз він буде дорожчати, тому десь може буде подорожчання відсотків на 10, це можливо. На решту продуктів харчування я не думаю, що буде якісь суттєві збільшення цін", - каже президент Української аграрної асоціації Леонід Козаченко.

В той час в Мінекономіки відповідають - не все так погано у нашому домі. Мовляв, на споживчі товари в Україні зросли значно менше, ніж у сусідніх Росії та Білорусі.