Про це повідомили в прокуратурі Одещини 1 лютого. Підозру службовцю оголосили ще 4 жовтня. Від тоді він був фігурантом розслідування.

Зауважте З власника танкера Delfi стягнули понад 16 тисяч доларів за забруднення Чорного моря

Яке покарання загрожує командиру

Чоловіка будуть судити за статтею про недбале ставлення військовослужбовця до служби, яке заподіяло істотну шкоду. Також у матеріалах справи є позначка "вчинене в умовах особливого періоду, крім воєнного стану".

Якщо вину чоловіка зможуть довести в суді, йому загрожує від 5 до 7 років в'язниці. Альтернативного покарання ця стаття не передбачає.

Які обвинувачення висунули прокурори

Слідчі встановили, що в день, коли потонув танкер, службовець Морської охорони був роботі. Його судно тоді несло бойове чергування в акваторії Чорного моря біля Одеського морського порту.

Правоохоронці вважають, що командир корабля прикордонників знав про наявні порушення у танкера. Проте нібито не вжив заходів щодо його затримання та конвоювання до найближчого порту.

У танкері виявили багато порушень

Слідство встановило, що службовці Морської охорони проводили перевірку Delfi. Під час неї виявили одразу кілька порушень. Зокрема, судно нібито перетнуло кордон України без необхідних документів. Також у ньому була менша за необхідну кількість екіпажу – команда складалася із 3 замість 5 осіб.

Проте навіть вони були не надто добре забезпечені. Адже на судні помітили відсутність палива та провізії. А це, відповідно до встановлених норм, створювало передумови до загрози життю та здоров'ю членів екіпажу.

Технічних неполадок зафіксували одразу кілька:

  • непрацездатність головних двигунів судна,
  • втрата одного з якорів,
  • не стабільно працюючі системи зв'язку,

До теми Крапка у справі: суд залишив танкер Delfi у власності держави

Прикордонники не погодилися з прокуратурою

Одразу після оголошення підозри начальнику корабля Морської охорони, на це відреагували в Держприкордонслужбі. Саме їй підпорядковується це відомство.

Прикордонники написали офіційне звернення, в якому вказали на певні неточності в оприлюднених даних слідства. Зокрема, вони розповіли, що командир корабля вживав усі можливі заходи відповідно до наданих йому повноважень.

Перетину кордону фактично не було

Танкер перебував на території України під прапором Молдови й, відповідно, користувався свободою судноплавства. Саме через це перетину кордону фактично не було. Слід зазначити, що це передбачають норми міжнародного права.

При цьому у відомстві зазначили, що стежили за Delfi відколи він був у межах територіальних вод України. А оглянули судно одразу, коли СБУ надала Морській охороні дані про можливу причетність до злочину.

Не могли нічого зробити

Прикордонники зазначають, що порушення справді були виявлені. Проте вони не стосувалися прикордонного законодавства. Відповідно, Держприкордонслужба була майже безсила в цій ситуації.

Про виявлені порушення негайно проінформували органи, які мали повноваження зайнятися танкером:

  • Екологічну інспекцію;
  • Фіскальну службу;
  • Адміністрацію морських портів;
  • Службу морського та річкового транспорту;
  • СБУ та Нацполіцію.

Раніше Зеленський обіцяв назвати власників танкера Delfi і їхню політичну приналежність

Лише провели нараду

Згодом у порту "Південний" відбулася нарада всіх структур, до яких зверталися члени Морської охорони. Рішення наради було зафіксоване протоколом. Проте в ньому не було згадки про необхідність конкретних дій із буксирування судна й постановки його в найближчий порт. Відтак, жодних доручень Морській охороні не надійшло.

Головне про цю аварію танкера

  • Танкер Delfi сів на мілину та затонув поряд із берегом Одеси ще осінню 2019 року.
  • Експерти фіксували витік нафтопродуктів із танкера кілька разів.
  • Екологи не раз акцентували на тому, що неподалік від судна періодично знаходили мертвих дельфінів.
  • За оцінками експертів, збитки від забруднення довкілля загалом становили понад 16 тисяч доларів. Ці кошти згодом стягнули з компанії-власника.
  • Проте транспортування танкера виявилося значно коштовнішим. Воно обійшлося в 14 мільйонів гривень.
  • Цікаво, що це мав зробити власник танкера до квітня 2020, проте цього не зробили. Наприкінці липня операцію з підняття танкера відповідальність на себе взяла держава.
  • Ймовірно, це й було причиною того, що через суд постановив: корабель перейде у власність Фонду держмайна.
  • Компанія власник Mister Drake PC намагалася оскаржити це рішення. Проте це клопотання швидко відхилили.

Як намагалися підняти танкер Delfi: дивіться відео