Про це сайту "24" розповів директор Центру досліджень проблем громадянського суспільства Віталій Кулик, коментуючи можливе позбавлення нардепа Андрія Артеменка українського громадянства через те, що він ще у 2005 році отримав громадянство Канади.
Зараз ситуація побудована так, що, з одного боку, в Конституції є чітке положення про неможливість позбавлення силовим способом громадянства України, з іншого боку – у законі про громадянство є положення, яке передбачає призупинення громадянства. Остаточне рішення в цьому питанні має прийняти Конституційний суд,
– наголосив Кулик.
На його думку, позбавляти громадянства України Артеменка лише на підставі набуття ним громадянства іншої країни не є симетричною відповіддю на його злочин. Якщо йдеться про антидержавну діяльність чи державну зраду, то спочатку має бути вирок суду, а потім – прийняття політичного рішення про позбавлення громадянства, відзначив Кулик.
Водночас, вважає Кулик, треба відмовлятися від застарілих принципів надання громадянства за походженням та місцем проживання, а перейти до принципу угоди. Тобто, особа підписує суспільний договір, бере на себе зобов’язання його дотримуватися, і у випадку порушення – держава має мати інструмент позбавлення таку людину громадянства. Це має робити незалежний орган, відзначив експерт.
Нагадаємо, 29 квітня нардеп Олег Ляшко заявив, що Президент Петро Порошенко підписав указ про припинення громадянства України народного депутата Андрія Артеменка. За словами Ляшка, він вимагатиме, щоб парламент на першому пленарному засіданні 16 травня достроково припинив депутатські повноваження Артеменка.
Сам Артеменко назвав необґрунтованим можливе позбавлення його громадянства України.
Читайте також: У "справі мирного плану Артеменка" провели обшуки в Києві