Справа в тому, що інтернет-індустрія - починаючи з гіганта Google і закінчуючи маленьким магазинчиком - хоче знати, які сторінки ви відвідуєте і чим цікавитесь. А потрібно це для визначення ваших інтересів.

"Якщо ви, приміром, протягом певного часу шукали в інтернет-магазині взуття, то постачальники реклами зроблять висновок про ваші вподобання і на наступному сайті запропонують "оптимальний" на їхню думку вибір черевиків. Це дратує", - каже аспірант Стенфордського університету Джонатан Маєр.

Аспірантам Стенфордського університету, очевидно, таки увірвався терпець. Вони розробили програмне забезпечення Do Not Track, яке дозволяє "замести сліди". Спеціальна система "антистеження" інтегрується у браузер і перешкоджає збору різноманітними сайтами персональних даних про користувачів.

Ідея програми Do Not Track проста. Щоразу, коли браузер запитує веб-контент чи передає дані, програма додає додаткову інформацію - так званий "заголовок". У ньому вказано, що користувач не хоче, аби за ним стежили. Таким чином система може блокувати роботу рекламних трекерів та аналізаторів поведінки.

"Суть в тому, що ви просите рекламодавців перестати відстежувати персональну інформацію. Програма актуальна для усіх без винятку інтернет-ресурсів: від ботів Google до різноманітних соцмереж, як то Facebook. Втім, просити рекламщиків - це одне, а ось змусити їх поважати конфіденційність - справа зовсім інша. За цим мали б стежити правоохоронні органи. Можемо лише сподіватися на їхню порядність", - каже аспірант Стенфордського університету Джонатан Маєр.

Додаток Do Not Track з'явиться у четвертій версії популярного браузера Firefox. Зараз розробники програми працюють над інтеграцією в Chrome. Браузери Internet Explorer та Safari не підтримують технологію.