Документ пропонує на три роки підвищити вивізне мито на брухт чорних металів з 10 євро за тонну до 35.
На підтримку законопроекту висловився спікер Верховної Ради Володимир Гройсман.
"У мене питання. У металургійній галузі працюють 300 тисяч українців. 300 тисяч українців отримують заробітну плату. Ми врешті-решт повинні поставити крапку в тому, чи є ми сировинним придатком, причому яким? Те цукровий завод вирізали і вивезли, люки в містах крадуть, щоб цей металобрухт вивезти за кордон. Вивозимо за кордон металобрухт, отримуємо автомобілі. Потрібно тут створювати додану вартість, треба тут створювати національний продукт, треба тут дати людям можливість заробляти нормальний ресурс. І це я вважаю завданням кожного народного депутата України. Тому я вважаю, що це повинно нас об'єднати. Не потрібно говорити того, що насправді не відповідає дійсності. Це, я вважаю, дуже важливо", – заявив Гройсман, перед голосуванням.
Під час представлення законопроекту голова комітету ВР з питань промислової політики і підприємництва Віктор Галасюк повідомив, що до другого читання документа планується провести його широке обговорення із залученням експертів і учасників ринку – металургійних і брухтозбірних підприємств з метою вийти на необхідне рішення за розміром вивізного мита.
Під час обговорення законопроекту в Радідепутати загалом підтримали прийняття цього законопроекту.
Раніше профільний комітет ВР підтримав прийняття законопроекту.
Метпідприємства України відчувають гостру нестачу металобрухту. Зокрема, новий завод "Інтерпайп Сталь" через відсутність брухту в 2015 році сумарно простоював 63 діб.
За даними "Об'єднання Металургпром", дефіцит внутрішнього споживання брухту в 2015 році склав 855 тис. тонн, або 22% від потреби (3,92 млн тонн). Основною причиною його дефіциту став експорт. У 2015 році він склав 1213 млн тонн, що є найбільшим показником за останні 10 років.