Народився Ганс Руді в швейцарському місті Кур у 1940 році. А фантачтичний реалізм, який також часто називають некро-готикою, HR Гігера зародився у ньому після незвичного подарунка від батька, який працював аптекарем. Одного разу він приніс додому людський череп, який сильно зацікавив сина. Саме череп став натхненням для Гігера в його потойбічних образах та поклав початок творчості митця. Велику цінність цього подарунка доводить той факт, что череп Ганс Руді зберігав як величезну цінність на протязі усього життя.


У ранніх роботах Гігера чітко проглядається вплив Сальвадора Далі, в суміші зі спробами віднайти свій особистий стиль. В той час у творчості художника важливе місце займали шахти. Незвичний сюжет для картини, чи не так? Справа в тому, що в той період, починаючи з 1966 року, Гігеру часто снились пропасті з безкінечними сходами без перил.


Ще одним із дивних сюжетів, які слугували для Ганса Руді натхненням, була гільйотина. Одного разу він купив собі її «іграшкову» модель, але цього виявилось недостатньо. Для того щоб повністю пропрацювати цей образ у своїй голові Гігер захотів більший варіант, після чого замовив всі необхідні частини гільйотини крім леза, та зібрав її у натуральну величину.


«Батько говорив, що я зійшов з розуму», - пригадує Гігер.



Одним із основних джерел для натхнення покійного художника були нічні кошмари. Він час від часу страждав від розладів сну, котрі щоразу навіювали нові сюжети для робіт. Коли Гігер багато працював над образами зі своїх кошмарів, то згодом вони покидали його сновидіння, автоматично замінюючись новими страховиськами.

Цікаву думку щодо інтерпретації творчості Ганса Руді Гігера має психолог Станіслав Гроф. За його припущенням, до народження, під час народження та в перші дні життя людина проходить стани, які визначають специфіку її психіки надалі. Саме картини Гігера, на думку психолога, чудово ілюструють негативний варіант розвитку подій.


Коли у середині 1970-тих років режисер Рідлі Скот працював над своїм фільмом «Чужий», то хотів підібрати правильний образ для гидкого монстра-інопланетянина. Саме тоді сценарист Ден О’Беннон згадав про свого знайомого, на той час вже достатньо відомого, художника Ганса Руді Гігера. На той час художник вже встиг опублікувати малюнки з циклу «Атомні діти», створити перші плакати і виставки… а найвагоміше – випустити третю книгу-збірку постерів «Некрономікон». Саме його і побачив Рідлі Скот.


«Коли я побачив книгу, мої очі вилізли на лоба!» — пригадує режисер.


Ганса Руді Гігера негайно запросили взяти участь у проекті. Контракт підписали у 1978-му році, після чого художник в досить короткий термін підготував малюнки для створення скульптури Чужого. Але скульптори не змогли виконати завдання належним чином, тому Гігеру прийшлось приїхати до Англії та керувати створенням власноруч. Відвідини Англії по плану повинні були тривати лише три тижні, але в результаті Гігер залишився на п’ять місяців, заодно оформивши пейзаж планети, вигляд космічного корабля та багато інших важливих деталей фільму, які повинні були бути жахливими і гидкими. Результатом роботи Ганса Руді Гігера став костюм, вартістю в чверть мільйона доларів. Цю «шкіру» чужого на себе одягав худий та високий (2,1 м) студент нігерієць. Для того щоб Гігер міг працювати над костюмом бідному нігерійцю щодня потрібно було одягати костюм та знаходитись у ньому на протязі декількох годин. Не дарма, в результаті, стояв…



Чужий став мегавідомим, а Гігер те і робив, що безкінечно давав інтерв’ю, аж доки це вкрай не набрило йому. Одного разу художник дав за одну добу 23 інтерв’ю, так що таку «алергію» на питання про Чужого можна зрозуміти. Працю Ганса Руді оцінили премією «Оскар» у номінації «За найкращі візуальні ефекти» в фільмі «Чужий».



З того часу кожен музей старається мати в своїй колекції хоча б одну із картин відомого творця Чужого.

Але, варто зауважити, що художник, окрім кінематографу, повпливав також і на ігрову індустрію. Творчість Ганса Руді Гігера широко використовується в таких комп’ютерних іграх як Doom, Quake, Duke Nukem, Contra… А дилогія Dark Seed, створена на основі його робіт, тримається на топі рейтингу найстрашніших ігор в історії. Ну ще би…


У художника навіть знайшлись роботи, присвячені «Майстру та Маргариті» Булгакова.


Також Гігер оформив чимало обкладинок для альбомів гуртів та створив відому мікрофонну стійку для Джонатана Девіса, соліста гурту Korn. У контракті мова йшла про 5 стійок, але Ганс Руді зробив лише 3, 2 з яких Девіс із задоволенням придбав.


Майстер робіт аерографом, дуже спірна особистість, творчість якої викликає чимало суперечок щодо естетичності та адекватності, та, тим не менше, премійований Оскаром та визнаний світом швейцарський художник Ганс Рудольф Гігер, закінчив свої дні вчора, 12 травня 2014 року, залишивши по собі безсмертні чудернацькі творіння. Помер Гігер у віці 74 років в лікарні від травм, які отримав при падінні зі сходів.