“Щоб не було, як у Пушкіна, у “Євгеній Онєгін” - “Мы все учились понемногу чему-нибудь и как-нибудь”. На сьогодні наш 11 клас має 18 предметів, а гімназія має право за рішенням колективу збільшити ще на 2-3, а деякі - на 4. Ви вважаєте, що можна підняти якість освіти, коли дитина однаково буде приділяти увагу 20 чи 22 предметам?”, - звернувся міністр освіти і науки, молоді та спорту Дмитро Табачник.

“Поряд з базовими знаннями, в багатьох програмах передбачається багато другорядних інформаційних матеріалів. Само по собі це не так і погано, але погано те, що вчитель часто не розрізняє базові знання і інформаційне супроводження, і вимагає від учня, щоб і те, і інше було засвоєно”, - сказав президент Національної академії педагогічних наук Василь Кремень.

Проти такого нововведення виступають деякі батьки школярів та й самі вчителі. Мовляв, зменшення кількості предметів обмежить кругозір дітей, а європейська практика до добра не доведе.

“Мені здається, і так безліч профільних шкіл, інженерного нахилу, математичного, якщо є в дитини якісь здібності, можна віддати в спеціалізовану школу, а середньоосвітні школи чіпати - це святе, я б не хотіла”, - сказала мама школярки Юлія Поплавська.

“Ми постійно говоримо, нам говорять, що нам постійно на когось треба рівнятися, хай на нас рівняються, на нашу країну, як ми викладали, викладаємо і будемо викладати, а не брати приклад, що ми говоримо, що на Заході якось краще. Ні, наше виховання і навчання було завжди найкращим”, - вважає вчитель Ігор Качер.

“Для того, щоб скоротити кількість предметів і дати на вибір, потрібно переробити програму, передрукувати підручник, підготувати професійний склад. Це не просто розчерк пера, не просто красиві слова на прес-конференції, це дуже складна адміністративна реформа, якщо хтось за це візьметься і приведе це до ладу - я лише це привітаю, втім складається зараз, що це лише профанація”, - каже народний депутат, фракція НУ-НС Леся Оробець.

Наразі така ідея Дмитра Табачника лише на початковому етапі. Подібну практику впроваджують у Росії. Загалом міністр наголошує на необхідності створення профільних шкіл.