Адже нині більшість з 300 франчайзерів, які працюють на українському ринку, мають саме українське коріння. Така риса характерна саме для вітчизняного ринку франчайзингу.

“Відкриття нових світових лідерів, брендів ми не очікуємо, але бачимо доволі стрімке зростання цікавих національних мереж, які йдуть, як правило, з невеликих міст. Вони розробили концепцію, франшизу, свій бізнес на підставі того досвіду, який здобули у 8-9 років кризового часу, і на сьогоднішній день їм буде простіше запускатись і працювати з підприємцями”, - вважає голова Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос.

Іноземці кажуть, їм важко працювати в Україні. Незважаючи на привабливість ринку, багато визнаних світових брендів невідомі українцю. Адже нерозуміння правил гри й національного менталітету вже призвели до провалу кількох відомих світових мереж в Україні. Навіть ті компанії, що працюють в Україні вже давно, зустрічаються з незрозумілими для себе проблемами.

“Кращий приклад - це McDonald's на залізничному вокзалі. Поруч з ним стоїть інший заклад з приставкою “Мак”, який насправді не має нічого спільного з McDonald's. Це єдина країна в світі, в якій я був, де McDonald's не може захистити своїх прав на інтелектуальну власність”, - каже представник Світової організації франчайзингу Пол Карньє.

За словами експертів, в українському законодавстві немає визначення франчайзингового договору, через що компаніям доводиться використовувати кілька типів договорів для закріплення франчайзингових відносин. Зокрема, ліцензійні договори, договори комерційної концесії, про спільну діяльність. Проте, така невизначеність має й позитивні наслідки для ринку.

“Відсутність самого законодавчого регулювання дозволило підприємцям розробити дуже якісні договірні стосунки між собою. Відверто кажучи, відсутність спеціально визначеного договору франчайзингу в законодавстві дозволяє підприємцям домовитись про всі нюанси співвідношення між собою”, - зазначає голова Асоціації франчайзингу Андрій Кривонос.

Експерти кажуть, що саме франчайзингова модель бізнесу могла б стати тим локомотивом, який витягне українську економіку з кризи.

“У всіх розвинутих країнах саме завдяки франчайзингу виходили з кризи. Дякуючи франчайзингу, у 91-93-х роках, коли була передостання криза в США, якраз і вилізли завдяки франчайзингу”, - зауважив віце-президент Федерації розвитку франчайзингу Олександр Ногачевський.

У світовій практиці франчайзинг застосовують майже в сотні галузях економіки, зокрема й у військовій промисловості. Адже, наприклад, автомат Калашникова теж виготовляють за франчайзингом. Проте, в Україні, за словами експертів, франчайзинг поширений лише у 15 галузях.