Основною причиною подорожчання пального, експерт називає девальвацію гривні.
Україна імпортує 85% пального, закупляє його за валюту. Крім того у валюті включені податки на пальне, акцизний збір у євро. Тому закупівельна вартість плюс податки складає близько 90% вартості бензину на заправках, – пояснює експерт.
Різке зростання цін на бензин, який закуплявся ще за старим курсом, пов'язане з тим, що трейдери намагються забезпечити собі можливість купляти нові запаси за теперішніми цінами. Вони розуміють, що курс і надалі зростатиме і продаж палива за старою ціною не забезпечить того об’єму коштів, який необхідний для нової закупівлі.
За даними статистики, в Україні на чверть зменшилось використання бензину. Це сталося через те, що певні регіони країни не функціонують в повному обсязі.
Частина територій сьогодні не працюють – Крим не бере участь у статистиці, і на Сході можна сказати, що споживання по суті дуже сильно зменшилось через всі події. І другий основний фактор – не спроможність людей купувати за такими цінами, – каже Сергій Куюн.
Він прогнозує, що ціни на пальне впадуть тоді, коли стабілізується курс гривні. А також розповідає про альтернативу бензину – газ. сьогодні, щоб переобладнати автомобіль на використання газу замість бензину, треба витратити від 8 до 14 тисяч гривен. Економія складе 8 гривень на 1 літр.
Вже помітно збільшився інтерес до переобладнання автомобілів для того, щоб вони їздили на газу. Економія значна, але подорожчало встановлення обладнання, бо воно теж імпортується і купується у євро. Але цей шлях пройшла вся Східна Європа і багато інших країн світу, коли газ приходить на заміну бензину. В таких країнах як Литва, Польща, Турція газ складає десь третину від споживання бензину. На нашому ринку 50% газу – це власні джерела. І газ не схильний до спекулятивних факторів на зовнішньому ринку. Тому ціни на нього прийнятні, –розповідає Куюн.