Віктор Шишкін, який очолював Генпрокуратуру з 1991 по 1993 роки, розповів, що під час його керівництва в автопарку Генпрокуратури було до 20 авто. Крім машин для керівництва, були так звані "розгонні" машини для оперативної роботи – для слідчих і кримінальних експертів, які виїжджали на місце події.
Читайте також: Як із скандальним підвищенням Терещука підвищився і бізнес його доньки: розслідування
Перший Генпрокурор незалежної України пригадав, що у нього було дві машини: "Волга" і "Жигулі". З точки зору економії бензину у поїздках по місту Шишкін користувався "Жигулями". А коли йшлося про виконання функцій за межами Києва, тоді, звичайно, використовувалася "Волга".
Перший Генпрокурор незалежної України Віктор Шишкін
У 90-х роках Генеральна прокуратура мала найбільше повноважень: до них входило і слідство, і так званий "загальний нагляд". Нині ГПУ має найменше повноважень в історії незалежної держави: наприкінці 2017 року прокуратура втратила функцію слідства.
Сьогодні вона не відкриває нових кримінальних проваджень, а лише продовжує розслідувати ті, що вже розпочала. Її функції обмежуються процесуальним керівництвом.
Попри це, зараз у ГПУ найбільший автопарк за весь час її існування: у ньому 103 автомобілі. У перші два роки після Революції Гідності Генпрокуратура взагалі не купувала нових машин. Закупівлі почалися лише наприкінці 2016 року: після того, як ГПУ очолив Юрій Луценко і призначив “завгоспом” Генпрокуратури Костянтина Моргуна. Офіційна назва посади його посади – начальник Департаменту інформаційного, документального і матеріально-технічного забезпечення ГПУ.
Юрій Луценко призначив “завгоспом” Генпрокуратури Костянтина Моргуна
За даними сайтів ProZorro й Edata, з того часу Генпрокуратура закупила 40 легкових автомобілів і три мікроавтобуси. Зокрема, йдеться про 33 автівки Toyota Corolla, 3 Toyota Camry, 2 Toyota Land Cruiser і 2 Mitsubishi Outlander.
З 2011 року машини не купували. Ми списали близько 90 машин. Ще 15 машин передамо наступного тижня у регіони”, – пояснив причини закупівлі нових авто Костянтин Моргун, який окрім свого Департаменту також очолює й тендерний комітет ГПУ.
Авто у власності Костянтина Моргуна та його дружини
Втім, ці його слова суперечать інформації, яку журналістам програми "Наші гроші з Денисом Бігусом" надали в прокуратурі у відповідь на їх запит. У ній вказано, що у 2012-2013 роках Генпрокуратура закупила автомобілів на майже 20 мільйонів гривень. На початок 2014 року в автопарку було 69 автомобілів.
Важливо те, що велику частину нових автомобілів Генпрокуратура закупила якраз тоді, коли кабмін забороняв це робити. Урядова Постанова №710 від 11 жовтня 2016 року "Про ефективне використання державних коштів" дозволяла купувати нові легкові автомобілі тільки для Спеціалізованої антикорупційної прокуратури. Це обмеження на придбання машин зняли лише 4 квітня 2018 року.
"Завданням цієї Постанови було взяти під контроль і мінімізувати видатки, скажімо так, не першої потреби", – пояснила журналістам міністр фінансів Оксана Маркарова. Вона зазначила, що згодом прийшов час її переглянути, щоб дозволити в межах видатків витрачати на такі потреби, якщо вони є обґрунтованими.
Міністр фінансів Оксана Макарова
Однак в той час, коли діяла урядова заборона, ГПУ закупила 19 легкових авто на загальну суму близько 13 мільйонів гривень, не рахуючи закупівлі автомобілів, на які заборона не поширювалася. Це – 15 авто Toyota Corolla, 2 Toyota Land Cruiser і 2 Mitsubishi Outlander.
Дані сайту "Декларації"
За словами Костянтина Моргуна, позашляховики купили для роботи у прифронтових регіонах. Втім, пояснити, яким чином Генпрокуратура обійшла заборону у Постанові Кабміну, у розмові з журналістами програми "Наші гроші з Денисом Бігусом" він не зміг.
Як пояснює ситуацію із закупівлями речник Генпрокуратури Андрій Лисенко – дивіться у програмі.